Többet vár a magyar lakosság a hazai vállalatoktól
A WWF Magyarország a Föld Órája napján publikálta azt a jelentését, amelyben a hazai nagyvállalatok éghajlatvédelmi céljait és stratégiáját vizsgálta.
Fotó: Profimedia
A jelentés előzetes eredményei már tanúskodtak a szomorú eredményekről: a 60 legnagyobb hazai vállalatból mindössze 2 rendelkezik éghajlatvédelmi stratégiával, míg egy felmérés szerint a magyarok a vállalatokat és az ipart tartják felelősnek az éghajlatváltozás kezeléséért.
A 2015-ös decemberi előzetes összefoglaló után most a részletes jelentés is napvilágra került. A nettó árbevétel szerinti TOP 50 hazai vállalat, 5 legnagyobb biztosító és bank került górcső alá a WWF Magyarország és a Denkstatt közös tanulmányában. A kutatás célja az volt, hogy felmérje, hogyan kommunikálják a vezető hazai vállalatok a saját, éghajlatváltozással kapcsolatos céljaikat, stratégiáikat, és tevékenységüket.
Vaszkó Csaba, a WWF Magyarország Éghajlatváltozás és Energia Programjának vezetője elmondta: „A vállalatok mindenképpen kulcsszereplői az éghajlatváltozásnak, ezt látjuk a globális trendekből is. A vezető vállalatok hazánkban is a legnagyobb kibocsátók közé tartoznak, ugyanakkor értékláncaikon, beszállítói láncaikon keresztül, rendkívül sérülékenyek az éghajlatváltozás hatásaira. Elemi érdekük tehát az éghajlatvédelemmel foglalkozni. Továbbá rendkívül hatékonyan képesek elérni és befolyásolni a társadalom több szereplőjét, a fogyasztókat, termelőket, beszállítókat, döntéshozókat vagy a befektetők széles csoportját. Ezét is elengedhetetlen, hogy a vállalatok itthon is komolyan vegyék az éghajlatváltozás elleni küzdelmet és elinduljanak egy olyan pályán, ami egy tudatosabb, fenntartható jövő felé vezeti a hazai gazdaságot.”