Kaland Szicília felett
Tunézia után Fellegvándoraink Szicília felé vették az irányt, ám a Földi Zoltán pilóta és Hankusz Kálmán fotós-producer alkotta Magnus Expedíció számára nem volt egyszerű a landolás.
„Tunéziából, a 2015. március 18-án, a Bardo Múzeumnál elkövetett merénylet másnapján elhúztuk a csíkot – kezdte beszámolóját Hankusz Kálmán. – Átrepültünk Szicíliába, ám mivel Tunéziából érkeztünk, nem nagyon akartak fogadni minket. Palermo nem engedélyezte a leszállást, így máshol próbálkoztunk, de ott is megtagadták a kérésünket. Mivel Unión kívüli országból érkeztünk, mindenképpen nemzetközi reptér kellett a landoláshoz. Újra beszéltünk Palermóval, elmondtuk, hogy sehol nem engednek leszállni, és ők előző nap egyébként elfogadták a repülési tervet. Ez sem hatotta meg őket, közölték, csak vészhelyzet esetén szállhatunk le. Elmondtuk, jelenleg még nincs vészhelyzet, de ha nem engednek leszállni, akkor lesz, mert elfogy az üzemanyagunk, így megadták az engedélyezték, hogy letehessük a gépet. Mire leértünk, vészhelyzeti stáb fogadott minket, kérdezték, mi történt. Beszélek olaszul, kissé idegesen megkérdeztem tőlük, szerintük volt-e már olyan repülőgép, amelyik fent maradt a levegőben?”
A Földközi-tenger körberepülését célul kitűző páros Palermóból észak felé vette az irányt, a fiúk csodaszép tájak felett folytatták útjukat.
„Amikor Palermóból felszálltunk, és észak felé indultunk, úgy terveztük, hogy az Etnához közel repülünk – folytatta Hankusz Kálmán. A látási viszonyok azonban nagyon rosszak voltak, hihetetlenül párás, meleg volt a levegő. Mivel az Etna közel 4 ezer méter magas, biztos voltam benne, hogy ilyen körülmények között nem tudok jó képeket készíteni, így inkább a Stromboli felé folytattuk utunkat, de útba ejtettük a közelében lévő másik szigetecskét, Vulcanót is. Hihetetlen látványt nyújtott a Stromboli, itt nincs sziget, csak a vulkán, úgy is mondhatjuk, hogy a vulkán maga a sziget: aktív tűzhányók működnek, folyamatosan dől a füst. Félelmetes, ám lenyűgöző látvány volt.