Megérkezett a motor is!
Szeretnék pár szót ejteni erről a fontos alkatrészről. Mit keres egy dízel üzemű motor egy ökológiai lábnyomcsökkentő projektben? Máris leírom.
A tervezés mostani fázisában szükségünk volt a később beépítésre kerülő legkomplikáltabb egységek, a motor és a hajtómű egészére, hogy pontosan adaptáljuk a terveinkbe. Mindkettőt a tradicionális és piacvezető hajó-hajtómű gyártótól, a VOLVO PENTA cégtől kaptuk. A cég idén ünnepeli alapításának száztizedik évét. Tevékenységük jóval régebbi a VOLVO közúti jármű és munkagép részlegénél. A cég ajándéka pont meg is érkezett karácsony estére a fa alá Svédországból, így a családom ifjú generációja lelkesen neki is állt segíteni az alkatrészek kicsomagolásának.
Nagyon fontos dolog, hogy ha környezetvédelemről beszélünk, mindig pontosan fogalmazzunk és egészében lássuk a dolgokat. Ma az elektromos autók hajnalán, egy dízel üzemű belsőégésű motor elsőre elavultnak tűnik, pedig ez nem az. Ez a VOLVO PENTA D1-13- as egysége önmagában egy környezetvédelmi kis erőmű. Egyetlen üzemóra alatt fél liter gázolajat fogyaszt, emellett a hajócsavaron kívül egy akkora generátort hajt meg, ami három autó elektromos energiatermelő egységével ér fel. A vitorlázat mellett, a hajócsavarhajtás életeket menthet vészhelyzetben! Ha ennek a kis gépnek a hatékonyságát átültetnék az életünk egyéb területére, a világunk sokkal egészségesebb lenne.
A biztonság tehát a legfőbb ok, amiért beépítésre kerül. A hajózási útvonalak, kikötők és a nyílt-óceáni szituációk megkövetelnek egy komoly erőtartalékkal ellátott azonnal indítható motorrendszert. Ez az egység a világ bármely pontján egyszerű eszközökkel karbantartható és javítható egy expedíció során. Ez a szempont pedig létfontosságú.
A hajó minden energiafelhasználást alapvetően egy hidrogenerátor fogja előállítani, a vitorlázat pedig még mindig a legfenntarthatóbb hajtásrendszer, így a hajó teljesen önfenntartó üzemű lesz. Vész esetére azonban ez az okos és szerény kis gép mindig ott lesz indulásra készen, hogy a legénységet kisegítse a bajban. Ez megnyugtató érzés a csapatnak.
The engine has arrived too!
I would like to say a few words about this important piece. What does a diesel engine do in a project that aims at diminishing our ecological footprint? I am just about to explain it.
At the present stage of the planning we needed to acquire the engine and the entire power units, the most complex units that we are going to build in so that we can adapt those into our plans. We were given both by VOLVO PENTA, a cutting-edge, traditional producer of ship power units. This year the company celebrates its 110th anniversary. Their engagement with road vehicles and construction equipment has older roots than VOLVO. The company’s surprise arrived from Sweden on Christmas Eve and landed under our christmas tree, so the younger members of my family joined me to open the boxes with great fascination.
It is very important to be unambiguous and precise when one talks about the protection of the environment. Nowadays, when the word witnesses an upswing in the production of electric cars, a diesel engine with internal combustion might seems obsolete. However, this is not the case. This VOLVO PENTA D1-13 is in fact a small unit that protects the environment. It uses half a liter of gas per hour, and in addition to driving the propeller it also makes a generator running which normally would require as much energy as three electric cars. In addition to that, the propeller drive can also save lives in case of danger. If we were to adapt the efficiency of this small machine into other segments of our lives, we would live in a way healthier world. Thus the main reason for building this unit in is safety. The shipping journeys, port and open-sea situations all require an engine system that you can start immediately and has a considerable amount of reserves of power. This unit can be maintained and fixed during an expedition at any point of the globe. And this latter aspect is also vital.
Fundamentally, all the energy consumption of the ship will be produced by a hydro-generator, and the rig remains the most sustainable driving system, hence making the ship completely self-sustaining. However, in case of danger, this smart and modest machine will always be there, and it’s ready to drive the ship and help the crew if they get into trouble. This gives a sense of comfort to the team.