Túl az első szakaszon
Megcsináltuk, amit másfél éve elterveztünk. Feszített tempóban, tartva a minőségi szintet, kidolgoztuk az alternatívánkat a túravitorlázás egy új minőségi iránya felé.
Létrehoztuk az E9 vitorlást, ami egy új viselkedés formálási kutatás fontos eleme. A kutatás azt vizsgálja, hogyan lehet egy meglévő piaci környezetbe más, új felhasználási modellt integrálni. Munkánkkal a környezethez érzékenyen viszonyuló megoldást keresünk. Üzleti modellben elhagyva akár a birtoklást, előtérbe helyezve a bérlést. Kialakításban elhagyva a felesleges luxust, helyébe az okos funkcionális megoldásokat emelni. Gyártáskor elhagyva a betervezett elévülést, helyette a tudatosan tervezett hosszú, biztonságos élettartamot kialakítani. A felhasználást a természeti megismerés és a sport irányába vezetni, a gyártást pedig minél inkább környezetbaráttá tenni.
Úgy sikerült méreteket csökkentenünk, hogy az nem vált a funkciók rovására, sőt új funkciórendszereket alakítottunk ki. Ez a hajó egy 29 lábas ’A’ kategóriás tengeri felfedező eszköz. „A vizek Land Rovere”. Képes egészen sekély területek megközelítésére is és nyílt óceáni környezetben is helyt állni. Az elnyűhetetlenség, az ötletes megoldások és strapabíróság kiemelt fontosságú volt. A járművet amatőr vitorlázóktól kezdve, kisebb profi expedíciók is bármikor igénybe vehetik.
A terveket részletesen mutattuk be a 2017. május 3-án megtartott szakmai előadásunkon, így ezekre nem térek ki ebben a bejegyzésben, csak felvillantok néhány hangulatmorzsát.
A kutatói munka tovább halad, a folytatásban a megvalósítás lehetőségeit és irányait vizsgáljuk.
After the first phase
We’ve accomplished what we’ve been planning for one and a half year. While maintaining our standards of qualities and tackling with tight deadlines, we’ve managed to crystallize alternatives for a laying the foundations of a new sailing trend that is characterized by high quality.
The E9 sailing boat is ready. This is an important element of an analysis that is focusing on the shaping of behavior. The research aims at discovering the ways in which it is possible to integrate a new model of application into the existing market, while also taking into consideration its realities and salient features. The project seeks to find a solution that is sensible to environmental issues. Our business model has moved the focus from possession and instead, has given priority to renting. While tailoring and designing the product we sought to get rid of items of unnecessary luxury and instead we tried to offer smart, functional solutions. We left planned deterioration out while producing our sailing boat, and safety, and long life-spans loomed large in our minds. Discovering the environment and doing sports were our priorities while we were working on issues related to the intended use of the boat. In addition to that, we also sought to make the process of production as environmentally conscious as possible.
We’ve managed to diminish the size dimensions not at the expanse of the functions. Contrarily, we’ve also established new function-systems. This ship is a 29 ft long, open sea discovery device with ‘A’ category licence. „The Land Rover of the seas”. It is also capable of approaching very shallow locations, but at the same time also able to do well on the open sea. Indestructability, bright solutions and durability enjoyed priority. The vehicle may not only be used by amateur sailors but it may also be useful for small-scale professional expeditions as well.
Since we talked about our plans in detail within the framework of our professional presentation, held on the 3rd of May, I’m not going to discuss them once again here. Instead, I’m offering you snapshots on a few moods and plans. The research project still goes on, and in the future we are going to scrutinize and evaluate prospective trends and opportunities for realizing our concepts, and visions.