Bizonyították, hogy a zene elősegíti az intellektus fejlődését
Dr. E. Glen Schellenberg, a Toronto Egyetem kutatója hatéves gyerekeknél vizsgálta az iskolán kívüli elfoglaltságok hatását az intellektuális és szociális fejlődésre. Száznegyvennégy gyereket vont be a tanulmányba egy helyi újságban feladott hirdetés révén, majd véletlenszerűen négy csoportba sorolta őket.
Az egyik csoport zongoraórákat, a másik énekórákat vett, a harmadikban színjátszást tanultak a gyerekek, a negyedik tagjai pedig semmilyen különórára nem jártak. Zenei jellegű képzésből azért indult két csoport, hogy az eredmények később általánosíthatók legyenek. A színjátszók és a semmilyen különórára nem járók alkották a kontroll csoportokat, így el lehet különíteni a zenei és az egyéb művészeti képzés hatásait. A gyerekek egy éven keresztül vettek részt a tanulmányban.
A résztvevőkkel IQ-tesztet készíttettek a vizsgálat elején és végén. Az eredmények rámutattak, hogy a két zenei képzésben részesülő csoportban a kezdeti felméréshez viszonyított IQ-növekedés nagyobb mértékű volt, mint a másik két csoportban. A javulás megmutatkozott a gyerekek iskolai teljesítményében, osztályzataikban is.
A színjátszó csoportba sorolt gyerekeknél is történt változás: náluk az adaptív szociális viselkedés, a megváltozott életkörülményekhez való alkalmazkodás értéke növekedett egy év alatt, ami a zenét tanuló hatéveseknél nem volt megfigyelhető.