Még több nyelven a National Geographic magazin!

A világ egyik legnagyobb nonprofit tudományos és ismeretterjesztő szervezete, a National Geographic Society bejelentette, hogy hivatalos lapja, a National Geographic magazin, 2012 októberétől kezdve grúz, mongol és lett nyelven is megjelenik. Mongóliában emellett kiadják a National Geographic Kids magazint is.
Grúz, lett és mongol magazinok
Az új kiadások azon lap eredeti tartalmát teszik hozzáférhetővé az olvasók számára, amely immár csaknem 125 éve állít mércét a minőségi ismeretterjesztés és a fotográfia terén. Az említett három országban, szeptember végétől kapható az NG az újságosoknál, ugyanazzal a tartalommal, mint az angol nyelvű változat, helyi témájú írásokkal kiegészítve.
„Az újabb partnerek bevonásával alkalmunk nyílik a National Geographic küldetésének a bővítésére és a név globális ismertségének a növelésére” – mondta Terry Adamson, a National Geographic Society alelnöke.
A legújabb kiadásokkal a Társaság magazinja, immár 36 különböző nyelven jelenik meg, míg a National Geographic Kids nyelvi változatainak száma 17-re nőtt.
A lett változatot a National Geographic Society licensze alapján az Alma Littera, a nagy litván kiadó és könyvforgalmazó csoporthoz tartozó ALG Periodika LV adja ki, mely a Baltikum legnagyobb kiadói és könyvértékesítői csoportjának tagja. A magazin lettországi főszerkesztője Rimants Ziedonis.
A grúz magazint a licensz alapján a Silk Road Investment Group (SRG) jelenteti meg, Levan Butkhuzi főszerkesztő irányításával. A George Ramishvili grúz üzletember vezette Silk Road Group a kaukázusi és közép-ázsiai régió egyik vezető magánbefektetői csoportja, amely a grúz gazdaság számos területén jelen van. Partnereivel közösen az elmúlt hat évben több mint 400 millió dollár értékben hajtott végre beruházásokat a grúz gazdaságban.
Mongóliában a National Geographic magazin és a Kids az iRMUUN gondozásában jelenik meg, A. Delgerjargal szerkesztőségi igazgató vezetésével.
Az iRMUUN-t 1999-ben alapították, s mára az ország legbefolyásosabb lapkiadójává és kommunikációs ügynökségévé fejlődött. Tevékenységi köre kiterjed a könyv- és lapkiadásra, az internetes oldalak üzemeltetésére, a reklámokra, a nyomtatásra és a terjesztésre is. A cég sikerének egyik kulcsa „a világ bemutatása helyi nyelven.”
Az angolul 1888 óta megjelenő National Geographic magazin cikkei nagy alapossággal mutatják be a különböző kultúrákat, élőlényeket és természeti jelenségeket, valamint a tudomány és a technika új eredményeit. Az újság havonta, a világ több mint 60 millió olvasójához jut el.
Forrás: ng.24.hu