Fontos a frissesség és a fenntarthatóság!
Az Ipsos 26 országban kérdezte meg a fogyasztókat arról, melyek azok a helyzetek, amikor többet fizetnének egy élelmiszerért annak egyedi csomagolása miatt.
Fotó: dreamstime
Az egyik ok a frissen tartó (55%), a másik pedig a környezetbarát csomagolás (55%), vagyis a fogyasztók a frissesség és környezetünk védelme érdekében hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni egy újszerűen csomagolt élelmiszer esetében – ez az Ipsos Marketing globális kutatásának legújabb eredménye.
Több pénzt szánnak továbbá a fogyasztók az újrafelhasználható (42%) és a könnyebben használható csomagolásért (39%) is, viszont kevésbé érdekes számukra az olyan ígéret, amely szerint egy csomagolással elkerülhető az élelmiszer kiömlése (34%), vagy az ételt megfelelő hőmérsékleten lehet tartani (31%), hogy jártukban-keltükben is fogyaszthassunk belőle.
A kutatásban részt vevő 26 ország eredményei között természetesen vannak különbségek. Magyarországon megfordult a sorrend, a környezet védelme nálunk fontosabb, mint a frissesség megőrzése. Honfitársaink kevésbé tartják fontosnak, hogy a csomagolás megakadályozza az étel kiömlését (29%) és nagyon kevesen fizetnénk többet egy élelmiszer esetében azért, hogy akár útközben is könnyen elfogyaszthassuk azt a saját csomagolásából (16%).
Forrás: Ipsos Zrt.