Sikerrel újult meg a Cetelem Zöldsuli Programja
A régi célokkal, de új koncepcióval hirdette meg 2015-ös társadalmi célú kampányát a Cetelem.
300 résztvevő osztály, 30 győztes, egyenként 150 000 forint nyeremény, rekordszámú szavazó – sikerrel zárult a Föld Napján véget ért Cetelem Zöldsuli pályázat. A nyereményösszegeket az iskolai közösségek erdei iskolai táborozásra fordíthatják.
A harminc nyertes pályamunka közül tizenötöt a program zsűrije választott ki, míg tizenöt nyertesről online szavazással döntött a közönség. Idén kiemelkedően sok, közel 70 000 közönségszavazat érkezett a www.cetelemzoldsuli.hu oldalon a jelöltekre. A pályázóknak azt kellett munkáikon keresztül bemutatniuk, hogy mi a legfontosabb tevékenység, amit a környezetünk megóvásáért tehetünk.
Az iskolák lelkesedését és az erdei iskolai táborok népszerűségét az is jelzi, hogy számos oktatási intézményből nemcsak egy, hanem akár két-három osztály is elindult a pályázaton. A gyerekek páratlan kreativitása az anyaghasználatban, a pályaművek témájában és a kivitelezésben egyaránt megmutatkozott. Plakátok és rajzok mellett nagyon sok térbeli alkotás is készült. Volt, aki az iskola udvarát díszítette kreatív, újrahasznosított „kalandparkkal”, mások újrahasznosított anyagból készítettek ékszert.
A National Geographic különdíjasa: Laborc Általános Iskola 5.osztálya, Budapest
„Nagyon örülünk, hogy ennyi osztály, és ennyi gyermek részt vett az idei pályázatunkon, és hogy ennyi emberhez eljutott az üzenetünk” – mondta Lukácsi Zoltán, a Cetelem Bank marketingigazgatója. „Rengeteg fantáziadús alkotás, kreatív ötlet érkezett a gyerekektől, a zsűrinek nagyon nehéz dolga volt, amikor választania kellett. A programot jövőre is folytatjuk, bízva abban, hogy még több gyermek és még több osztály vesz majd benne részt. A környezetvédelem hosszú távú befektetés, ezért is fontos, hogy a gyerekek minél hamarabb megértsék, a jövőnkért mindannyian egyaránt felelősek vagyunk. Jelzésértékű, hogy április 22-én, a Föld Napján tartottuk az eredményhirdetést” – tette hozzá Lukácsi Zoltán.
A Cetelem Zöldsuli program médiapartnere idén is a National Geographic magazin volt, amely egy éves magazinelőfizetést ajánlott fel annak az osztálynak, amely pályázatához a legtöbb újrahasznosított anyagot használta fel.
A nyertes pályaművek a Cetelem Zöldsuli Facebook oldalán megtekinthetők meg.