2020 A hibrid éve a Suzukinál

Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat figyelembe véve a Magyar Suzuki Zrt. 2020-ra teljes flottáját hibrid meghajtásúvá alakította át úgy, hogy minden típusához a legmegfelelőbb hibrid rendszert kapcsolta. Ezzel a Suzuki lett a legnagyobb hibrid gyártó Magyarországon.

A Suzuki modelljeiben az úgynevezett mild hibrid rendszer kapott helyet, amely egy 12 vagy 48V-os akkumulátorral egészíti ki a benzinmotort. Ez segíti csökkenteni a fogyasztást, dinamikusabbá teszi az autót és csökkenti a károsanyag-kibocsátást is. További előnye a mild hibrid hajtásnak, hogy javítja az autó vezetési tulajdonságait az új nyomaték feltöltés vezérlésnek és a nyomaték kitöltés funkciónak köszönhetően. Ráadásul a hibrid rendszer meghibásodásától sem kell tartanunk, hiszen a Suzuki minden autójára érvényes a Hybrid Pro 3+7 év garancia, amely a felmerülő vásárlási kockázatokat szinte a nullára csökkenti. A garancia 3+7 évre, vagy 200.000 kilométerre szól és magában foglalja a garanciát a motor, a turbó, a sebességváltó vagy a hibrid rendszer elmeinek (hibrid akkumulátor zárlata esetén) meghibásodására.
12V-os hibrid rendszer
A Suzuki két városi kisautójában a Swiftben és az Ignisben továbbfejlesztett motor segíti a még alacsonyabb CO2-kibocsátást. A 12V-os kompakt, könnyű hibridrendszer alig 6 kg súlytöbbletet jelent az autóknak a korábbi, csak benzines meghajtású modellekhez képest, amely elenyésző különbség, így nem teszi lomhábbá az autót. A rendszer az ülés alatt kapott helyet, így nem vesz el értékes litereket a csomagtartóból sem.
A Suzuki mild hibrid rendszer része az integrált indítógenerátor (ISG), amely a lassítás során keletkező energiát alakítja elektromos árammá, ez pedig egy akkumulátorban tárolódik. Az itt tárolt energiát a Swift és az Ignis az elektronikai rendszer és a start-stop rendszer üzemeltetéséhez használja, valamint amikor az autó elindul vagy gyorsít, az ISG besegít a benzinmotornak, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

Vitara és SX4 S-Cross, a Suzuki nagyágyúi
A Suzuki két közönségkedvence, a Vitara és az SX4 S-Cross 48 voltos rendszerrel érhető el, amely egy meghajtó funkcióval is ellátott integrált indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. Az itt tárolt energia segít a benzinmotornak induláskor – sokkal simábbá és egyenletesebbé válik, valamint gyorsításkor plusz nyomatékkal látja el az autót. A rendszer csupán 10 kg többletet jelent az autónak, így a két városi SUV tömege is észrevehetetlen mértékben nőtt meg, így nem csorbít az autó dinamikáján sem.
A Magyar Suzuki Zrt. nem csak autóit, de gyártósorát is igyekszik környezetkímélővé tenni. Az elmúlt években egy újfajta ipari kultúrát honosított meg, aminek lényege, hogy környezettudatos módon teremt új munkahelyeket, és a várossal, a régióval együtt fejlődik, miközben arra törekszik, hogy hatékonyan használja fel földünk korlátozott erőforrásait. Alap filozófiája a Zöld beszerzési irányelv, vagyis „Zöld termékeket szerzünk be zöld beszállítóktól”. Ezek olyan alkatrészek, alapanyagok, anyagrészek, csomagolóanyagok, gépek és berendezések, melyek kevéssé terhelik a környezetet. A közvetett környezeti kockázatok csökkentése, a hulladékok legmegfelelőbb elhelyezése érdekében a Magyar Suzuki a veszélyes hulladékok elszállításakor előnyben részesíti azokat a cégeket, amelyek saját veszélyeshulladék-égetővel rendelkeznek. 2020. januárjától a veszélyes hulladék kezelési hiearchiából kikerült a lerakás, mindegyik veszélyes hulladék valamilyen szintű hasznosításra kerül.
A Suzuki hibrid technológiájáról ide kattintva olvashatsz többet.
X