Auguszta, Bertold2024. március 29., péntek
Föld

2020 A hibrid éve a Suzukinál

2020.09.14.NG
National Geographic Magyarország

Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat figyelembe véve a Magyar Suzuki Zrt. 2020-ra teljes flottáját hibrid meghajtásúvá alakította át úgy, hogy minden típusához a legmegfelelőbb hibrid rendszert kapcsolta. Ezzel a Suzuki lett a legnagyobb hibrid gyártó Magyarországon.

 

A Suzuki modelljeiben az úgynevezett mild hibrid rendszer kapott helyet, amely egy 12 vagy 48V-os akkumulátorral egészíti ki a benzinmotort. Ez segíti csökkenteni a fogyasztást, dinamikusabbá teszi az autót és csökkenti a károsanyag-kibocsátást is. További előnye a mild hibrid hajtásnak, hogy javítja az autó vezetési tulajdonságait az új nyomaték feltöltés vezérlésnek és a nyomaték kitöltés funkciónak köszönhetően. Ráadásul a hibrid rendszer meghibásodásától sem kell tartanunk, hiszen a Suzuki minden autójára érvényes a Hybrid Pro 3+7 év garancia, amely a felmerülő vásárlási kockázatokat szinte a nullára csökkenti. A garancia 3+7 évre, vagy 200.000 kilométerre szól és magában foglalja a garanciát a motor, a turbó, a sebességváltó vagy a hibrid rendszer elmeinek (hibrid akkumulátor zárlata esetén) meghibásodására.

12V-os hibrid rendszer 

A Suzuki két városi kisautójában a Swiftben és az Ignisben továbbfejlesztett motor segíti a még alacsonyabb CO2-kibocsátást. A 12V-os kompakt, könnyű hibridrendszer alig 6 kg súlytöbbletet jelent az autóknak a korábbi, csak benzines meghajtású modellekhez képest, amely elenyésző különbség, így nem teszi lomhábbá az autót. A rendszer az ülés alatt kapott helyet, így nem vesz el értékes litereket a csomagtartóból sem.

A Suzuki mild hibrid rendszer része az integrált indítógenerátor (ISG), amely a lassítás során keletkező energiát alakítja elektromos árammá, ez pedig egy akkumulátorban tárolódik. Az itt tárolt energiát a Swift és az Ignis az elektronikai rendszer és a start-stop rendszer üzemeltetéséhez használja, valamint amikor az autó elindul vagy gyorsít, az ISG besegít a benzinmotornak, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

 

Vitara és SX4 S-Cross, a Suzuki nagyágyúi 

A Suzuki két közönségkedvence, a Vitara és az SX4 S-Cross 48 voltos rendszerrel érhető el, amely egy meghajtó funkcióval is ellátott integrált indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. Az itt tárolt energia segít a benzinmotornak induláskor – sokkal simábbá és egyenletesebbé válik, valamint gyorsításkor plusz nyomatékkal látja el az autót. A rendszer csupán 10 kg többletet jelent az autónak, így a két városi SUV tömege is észrevehetetlen mértékben nőtt meg, így nem csorbít az autó dinamikáján sem.

A Magyar Suzuki Zrt. nem csak autóit, de gyártósorát is igyekszik környezetkímélővé tenni. Az elmúlt években egy újfajta ipari kultúrát honosított meg, aminek lényege, hogy környezettudatos módon teremt új munkahelyeket, és a várossal, a régióval együtt fejlődik, miközben arra törekszik, hogy hatékonyan használja fel földünk korlátozott erőforrásait. 
Alap filozófiája a Zöld beszerzési irányelv, vagyis „Zöld termékeket szerzünk be zöld beszállítóktól”.
Ezek olyan alkatrészek, alapanyagok, anyagrészek, csomagolóanyagok, gépek és berendezések, melyek kevéssé terhelik a környezetet. 
A közvetett környezeti kockázatok csökkentése, a hulladékok legmegfelelőbb elhelyezése érdekében a Magyar Suzuki a veszélyes hulladékok elszállításakor előnyben részesíti azokat a cégeket, amelyek saját veszélyeshulladék-égetővel rendelkeznek. 2020. januárjától a veszélyes hulladék kezelési hiearchiából kikerült a lerakás, mindegyik veszélyes hulladék valamilyen szintű hasznosításra kerül.

A Suzuki hibrid technológiájáról ide kattintva olvashatsz többet.

X

Olvadó sarki jég

Olvadó sarki jég

Az elmúlt években a tudósok tanúi voltak, milyen elképesztő mértékben változik a tengeri jég kiterjedése. A 2016-os rekord alacsony értéket egy másik követte 2022-ben, majd egy harmadik 2023-ban.

Véget ért egy klímamérnöki kísérlet

Véget ért egy klímamérnöki kísérlet

Úgy döntöttek, befejezik a Harvard Egyetem kis léptékű klímamérnöki kísérleteinek sorozatát, a SCoPEx-et.

Hogyan nőhetett ekkorára a Denali?

Hogyan nőhetett ekkorára a Denali?

Észak-Amerika legmagasabb hegycsúcsa 6190 méteres tengerszint feletti magasságú, és több mint 2700 méterrel nyúlik a környezete fölé.

A világ legdélebbi postahivatala

A világ legdélebbi postahivatala

A postát egy alapítvány üzemelteti, a közvetlen szomszédok pedig elegáns frakkot hordva csúszkálnak a hóban.

Kína nem beszél, csak halad

Kína nem beszél, csak halad

A kínai űripar hatalmas lépésekkel halad előre, nemrégiben indították el a Hold körül kiépülő kommunikációs átjátszó műholdrendszer új tagját.

National Geographic 2024. márciusi címlap

Előfizetés

A nyomtatott magazinra,
12 hónapra

18 780 Ft

Korábbi számok

National Geographic 2010. januári címlapNational Geographic 2010. februári címlapNational Geographic 2010. márciusi címlapNational Geographic 2010. áprilisi címlapNational Geographic 2010. májusi címlapNational Geographic 2010. júniusi címlapNational Geographic 2010. júliusi címlapNational Geographic 2010. augusztusi címlapNational Geographic 2010. szeptemberi címlapNational Geographic 2010. októberi címlapNational Geographic 2010. novemberi címlapNational Geographic 2010. decemberi címlapNational Geographic 2011. januári címlapNational Geographic 2011. februári címlapNational Geographic 2011. márciusi címlapNational Geographic 2011. áprilisi címlapNational Geographic 2011. májusi címlapNational Geographic 2011. júniusi címlapNational Geographic 2011. júliusi címlapNational Geographic 2011. augusztusi címlapNational Geographic 2011. szeptemberi címlapNational Geographic 2011. októberi címlapNational Geographic 2011. novemberi címlapNational Geographic 2011. decemberi címlapNational Geographic 2012. januári címlapNational Geographic 2012. februári címlapNational Geographic 2012. márciusi címlapNational Geographic 2012. áprilisi címlapNational Geographic 2012. májusi címlapNational Geographic 2012. júniusi címlapNational Geographic 2012. júliusi címlapNational Geographic 2012. augusztusi címlapNational Geographic 2012. szeptemberi címlapNational Geographic 2012. októberi címlapNational Geographic 2012. novemberi címlapNational Geographic 2012. decemberi címlapNational Geographic 2013. januári címlapNational Geographic 2013. februári címlapNational Geographic 2013. márciusi címlapNational Geographic 2013. áprilisi címlapNational Geographic 2013. májusi címlapNational Geographic 2013. júniusi címlapNational Geographic 2013. júliusi címlapNational Geographic 2013. augusztusi címlapNational Geographic 2013. szeptemberi címlapNational Geographic 2013. októberi címlapNational Geographic 2013. novemberi címlapNational Geographic 2013. decemberi címlapNational Geographic 2014. januári címlapNational Geographic 2014. februári címlapNational Geographic 2014. márciusi címlapNational Geographic 2014. áprilisi címlapNational Geographic 2014. májusi címlapNational Geographic 2014. júniusi címlapNational Geographic 2014. júliusi címlapNational Geographic 2014. augusztusi címlapNational Geographic 2014. szeptemberi címlapNational Geographic 2014. októberi címlapNational Geographic 2014. novemberi címlapNational Geographic 2014. decemberi címlapNational Geographic 2015. januári címlapNational Geographic 2015. februári címlapNational Geographic 2015. márciusi címlapNational Geographic 2015. áprilisi címlapNational Geographic 2015. májusi címlapNational Geographic 2015. júniusi címlapNational Geographic 2015. júliusi címlapNational Geographic 2015. augusztusi címlapNational Geographic 2015. szeptemberi címlapNational Geographic 2015. októberi címlapNational Geographic 2015. novemberi címlapNational Geographic 2015. decemberi címlapNational Geographic 2016. januári címlapNational Geographic 2016. februári címlapNational Geographic 2016. márciusi címlapNational Geographic 2016. áprilisi címlapNational Geographic 2016. májusi címlapNational Geographic 2016. júniusi címlapNational Geographic 2016. júliusi címlapNational Geographic 2016. augusztusi címlapNational Geographic 2016. szeptemberi címlapNational Geographic 2016. októberi címlapNational Geographic 2016. novemberi címlapNational Geographic 2016. decemberi címlapNational Geographic 2017. januári címlapNational Geographic 2017. februári címlapNational Geographic 2017. márciusi címlapNational Geographic 2017. áprilisi címlapNational Geographic 2017. májusi címlapNational Geographic 2017. júniusi címlapNational Geographic 2017. júliusi címlapNational Geographic 2017. augusztusi címlapNational Geographic 2017. szeptemberi címlapNational Geographic 2017. októberi címlapNational Geographic 2017. novemberi címlapNational Geographic 2017. decemberi címlapNational Geographic 2018. januári címlapNational Geographic 2018. februári címlapNational Geographic 2018. márciusi címlapNational Geographic 2018. áprilisi címlapNational Geographic 2018. májusi címlapNational Geographic 2018. júniusi címlapNational Geographic 2018. júliusi címlapNational Geographic 2018. augusztusi címlapNational Geographic 2018. szeptemberi címlapNational Geographic 2018. októberi címlapNational Geographic 2018. novemberi címlapNational Geographic 2018. decemberi címlapNational Geographic 2019. januári címlapNational Geographic 2019. februári címlapNational Geographic 2019. márciusi címlapNational Geographic 2019. áprilisi címlapNational Geographic 2019. májusi címlapNational Geographic 2019. júniusi címlapNational Geographic 2019. júliusi címlapNational Geographic 2019. augusztusi címlapNational Geographic 2019. szeptemberi címlapNational Geographic 2019. októberi címlapNational Geographic 2019. novemberi címlapNational Geographic 2019. decemberi címlapNational Geographic 2020. januári címlapNational Geographic 2020. februári címlapNational Geographic 2020. márciusi címlapNational Geographic 2020. áprilisi címlapNational Geographic 2020. májusi címlapNational Geographic 2020. júniusi címlapNational Geographic 2020. júliusi címlapNational Geographic 2020. augusztusi címlapNational Geographic 2020. szeptemberi címlapNational Geographic 2020. októberi címlapNational Geographic 2020. novemberi címlapNational Geographic 2020. decemberi címlapNational Geographic 2021. januári címlapNational Geographic 2021. februári címlapNational Geographic 2021. márciusi címlapNational Geographic 2021. áprilisi címlapNational Geographic 2021. májusi címlapNational Geographic 2021. júniusi címlapNational Geographic 2021. júliusi címlapNational Geographic 2021. augusztusi címlapNational Geographic 2021. szeptemberi címlapNational Geographic 2021. októberi címlapNational Geographic 2021. novemberi címlapNational Geographic 2021. decemberi címlapNational Geographic 2022. januári címlapNational Geographic 2022. februári címlapNational Geographic 2022. márciusi címlapNational Geographic 2022. áprilisi címlapNational Geographic 2022. májusi címlapNational Geographic 2022. júniusi címlapNational Geographic 2022. júliusi címlapNational Geographic 2022. augusztusi címlapNational Geographic 2022. szeptemberi címlapNational Geographic 2022. októberi címlapNational Geographic 2022. novemberi címlapNational Geographic 2022. decemberi címlapNational Geographic 2023. januári címlapNational Geographic 2023. februári címlapNational Geographic 2023. márciusi címlapNational Geographic 2023. áprilisi címlapNational Geographic 2023. májusi címlapNational Geographic 2023. júniusi címlapNational Geographic 2023. júliusi címlapNational Geographic 2023. augusztusi címlapNational Geographic 2023. októberi címlapNational Geographic 2023. novemberi címlapNational Geographic 2023. decemberi címlapNational Geographic 2024. januári címlapNational Geographic 2024. februári címlapNational Geographic 2024. márciusi címlap

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, erősítsd meg a feliratkozásod az e-mailben kapott linkre kattintva!

Kövess minket