Viharral dacolva
Székelyudvarhely egyik középiskolai kollégiumának ablakából készült a kép egy vihar alkalmával.
A nap képe: Vörösbegy gyűrűzése
A kép egy dinnyési madárgyűrűzésen készült. A gyűrüző egy vörösbegyet tart a kézben.
A nap képe: A kis herceg
Ez egy nagyon szeretett képem. Ez a kis haver bátran engedte hogy megörökítsem egész valójában, sőt még pózolt is. Mondanom sem kell, mekkora élmény volt.
A nap képe: Ebéd
Déli sárgacsőrű tokó (Tockus leucomelas) Kruger Nemzeti Park.
A nap képe: Kék cinege
Télen csapatosan keresi fel a sűrű nádasokat, a nád magját fogyasztja. Fiókáit kizárólag állati táplálékkal (hernyók, pókok, lószúnyogok) eteti, és az öreg madarak is rovarokkal táplálkoznak. A hideg idő beálltával térnek át a magokra. A nálunk költő madarak állandóak, míg a tőlünk északabbra költő egyedek nagy számban telelnek hazánkban.
A nap képe: Barlang-köd
A Barlang-köd elnevezés – mely széles körben elterjedt, - a Caldwell katalógus megalkotójától, Sir Patrick Moore angol amatőr csillagásztól származik. Feltételezhetően az objektumról készült fotografikus képeken azonosított, ívelt formájú köd-struktúra emlékeztette őt egy barlang bejáratára. A Barlang-köd elnevezést korábban egy másik objektumnál is használták, történetesen a Ced 201 vagy vdB 152 objektum azonosítására, amely szintén a Cepheus csillagkép irányában látszódik. Az Sh2-155 objektumot először 1959-ben, mint galaktikus emissziós ködösséget említi a Sharpless katalógus második kiadása. A köd meglehetősen halvány a vizuális megfigyeléshez. Nagyobb távcsővel sötét, fényszennyezéstől mentes égbolt alatt néhány fényesebb struktúráját megmutatja az objektum, egy jól elkészített amatőr asztrofotón azonban már feltárulnak a ködösség részletei és színei is. A kép készítésének körülményei: 2023. augusztusában és szeptemberében három kitelepülés alkalmával fotóztam a Barlang-ködöt. A háromból két alkalommal sötét (Bortle 3), egy alkalommal pedig keskenysávban fényszennyezett (Bortle 5) égbolt alól fotóztam. A keskenysávú nyersek pontosan fele-fele arányban készültek a két helyszínen. Az RGB képeket a csillagok valósághű színének visszaadása érdekében sötét égbolt alatt exponáltam.