Önök küldték![](https://ng.24.hu/themes/natgeo/images/logo.png)
Az idő kereke
2019.03.26.Gabor Dvornik
National Geographic Magyarország
![](https://ng.24.hu/themes/natgeo/images/logo.png)
A Li (Lisunov) 2-es gép az amerikai DC2 - DC3 orosz variánsa, a DC licencet 1936-ban vette meg az orosz állam. Az orosz viszonyokra áttervezet Li2-nek (több, mint 1200 módosítás) sok variánsa létezett, katonai és civil vonalon egyaránt. A II. világháborúban a hátországban nagyságrendileg 11000 darab gépet gyártottak. A háború után is megmaradt a Li2-es kiemelt szerepe a katonai szállítás, civil fuvarozás területén. Ezt a gépet sok szocialista ország vásárolta meg, köztük hazánk is. Mára az országban 5 db gép maradt amiből sajnos csak 1 repképes. A Repülőgép Múzeumban a HA-LIQ lajstromszámú gép lett kiállítva régi dicsőségének bizonyságául.
![](https://ng.24.hu/uploads/2019/03/67198.jpg)
A Li (Lisunov) 2-es gép az amerikai DC2 – DC3 orosz variánsa, a DC licencet 1936-ban vette meg az orosz állam. Az orosz viszonyokra áttervezet Li2-nek (több, mint 1200 módosítás) sok variánsa létezett, katonai és civil vonalon egyaránt. A II. világháborúban a hátországban nagyságrendileg 11000 darab gépet gyártottak. A háború után is megmaradt a Li2-es kiemelt szerepe a katonai szállítás, civil fuvarozás területén. Ezt a gépet sok szocialista ország vásárolta meg, köztük hazánk is. Mára az országban 5 db gép maradt amiből sajnos csak 1 repképes. A Repülőgép Múzeumban a HA-LIQ lajstromszámú gép lett kiállítva régi dicsőségének bizonyságául.