Önök küldték
Harckocsiárkok 1944 – 45
2022.02.06.Kertész Krisztina
National Geographic Magyarország
"Budapest második világháborús ostroma a mai napig meghatározó trauma a fővárosiak emlékezetében. A támadó páncélozott harcjárműveket olyan harckocsiárokkal lehet megállítani, amely elég széles ahhoz, hogy a lánctalpas jármű belezuhanjon, ugyanakkor az árkok mélysége és faluk dőlésszöge megakadályozza, hogy a beléjük ütköző harcjárművek ki tudjanak „mászni” az árokból. Az Attila vonal harckocsiárkainak mérete változó volt, de a 4-5 m széles és 2-3 méter mély változat volt a legelterjedtebb.
„Budapest második világháborús ostroma a mai napig meghatározó trauma a fővárosiak emlékezetében. A támadó páncélozott harcjárműveket olyan harckocsiárokkal lehet megállítani, amely elég széles ahhoz, hogy a lánctalpas jármű belezuhanjon, ugyanakkor az árkok mélysége és faluk dőlésszöge megakadályozza, hogy a beléjük ütköző harcjárművek ki tudjanak „mászni” az árokból. Az Attila vonal harckocsiárkainak mérete változó volt, de a 4-5 m széles és 2-3 méter mély változat volt a legelterjedtebb.