Wünsch szabadalom, beton-vas-szerkezetű híd 1896, Budapest


A Millenniumi Földalatti Vasút 1896-os megnyitásától egészen az 1973-as meghosszabbításig, a Szépművészeti Múzeumtól a Széchenyi fürdőnél lévő végállomásáig egy, a Városigeti-tavat megkerülő nagy hurkot leírva a felszínen, illetve egy kisebb bevágásban futott. A kis híd az Állatkert állomásnál a pálya feletti kapcsolatot biztosította. 45 éve megszűnt a feladata. A pici hídszerkezet tervezője, aki egyben a Földalatti Vasút vasbeton szerkezetét is építette, Wünsch Róbert cementtechnikus volt, a híd szerkezete pedig merev betétes betonhíd. Ma a legtöbb nagy épület vasbetonból készül, megszokott, kedvelt építőanyag. A városligeti híd is vasbeton híd, a Wünsch Róbert által az 1880-as években szabadalmaztatott technológiával építették, ma már nem használják. Ebben az esetben nem egy vashálót építettek a betonba, hanem merev, nagyméretű vasbetéteket.