Látogasson az ókorba a Szépművészeti Múzeummal!

Ismét elindítja Éós (Hajnal), a kezdetek görög istennője nevét viselő közművelődési programját a Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteménye; a második évadról csütörtökön tájékoztatták a sajtó képviselőit.
A program a Szépművészeti Múzeum kínálta egyedülálló lehetőségek révén kívánja segíteni a klasszikus ókor iránt érdeklődőket történelmi és irodalmi ismereteik gyarapításában – mondta Nagy Árpád Miklós, a gyűjtemény vezetője.
Magyarország egyetlen antik művészeti gyűjteménye eredeti művekkel tudja szemléltetni Hellas és Róma művészetét, s a műtárgyak segítségével mintegy megjeleníteni az egykori mindennapokat – fűzte hozzá.
A tavaly útjára indított programok közül az osztályfoglalkozásokat elsősorban felső tagozatos diákoknak hirdette meg az intézmény. A szakköri foglalkozások részeként a kézműves-műhelyben a kiállításon látottakat formálhatták meg a diákok. A tanároknak szóló Discendo docemus továbbképzésen a klasszikus ókorról hangzottak el előadások.
A mostani tanévben – a kulturális tárca segítsége révén – felújított, jobban felszerelt kézműves-műhelyben tevékenykedhetnek a tanulók. A 10-14 éveseknek szóló, Inasok a Kerameikosban című szakköri foglalkozás szeptember 15-én indul. A Régész leszek? című, középiskolásoknak összeállított sorozat kezdő időpontja szeptember 16. A Segédek a Kerameikosban című, felső tagozatosoknak szánt kézműves-műhely első összejövetele szeptember 18-án lesz.
Az osztályfoglalkozások Látogatás az ókorban címmel folytatódnak a múzeumban. A vidéki iskolák 5-9. évfolyamos osztályai számára másodízben meghirdetett levelező pályázat keretében ezúttal Akhilleusz pajzsát készíthetik el a vidéki iskolák felső tagozatos diákjai, az Iliászban olvasható leírás alapján. A harmadik szemeszterrel folytatódik az akkreditált tanári képzés, a Discendo docemus.
Az intézményben új programok előkészítésén is dolgoznak, így például lesznek foglalkozások vak-és gyengénlátó gyermekeknek, s tervbe vették felnőtteknek szóló vasárnapi kézműves-műhelyek indítását is.