Adorján, Adrián2021. március 05., péntek
Kultúra

Sztereotípiák németekről

National Geographic Magyarország

A németek szorgalmasak, unalmasak és nincs humoruk - így foglalható össze a hagyományos sztereotípia. A németek divatosak, életszerűek és lazák - ez pedig az a kép, amelynek igazában a londoni Goethe Intézet vezetője bizonyos, és erről egy hirdetési kampányban a briteket is meg akarja győzni.

Ulrich Sacker sérelmezi, hogy a média nem mutatja be a kortárs Németországot, a történelmi összefoglalók állandóan Hitlerrel foglalkoznak, s az emberek még a Nivea, a Hugo Boss vagy a Puma márkaneveket sem kötik össze a megfelelő német vállalkozásokkal. Ezen aggasztó imázzsal akarja felvenni a harcot Sacker, mikor az év elején német hirdetőkkel dugta össze a fejét, hogy nagyszabású modern kampányba kezdjenek Nagy-Britanniában – tudósít az MTI.

Tanulj németül – és légy szép!

Az imázsnövelő hirdetéseknél elhagyták a rég lerágott német márkákat, mint a BMW vagy a Siemens, ehelyett a berlini Love Parade zenei felvonulás félmeztelen résztvevőit mutatják be, vagy éppen Claudia Schiffer modell vonzó fotóját állítják ki az alatta olvasható szlogennel: “Tanulj németül – és légy szép!”

Felmérések szerint a britek ugyan kedvelik a Miele mosógépet vagy az elegáns Audi gépkocsit, azonban a német kultúra iránt kevéssé érdeklődnek. Míg tavaly közel 2, 5 millió német turista érkezett Nagy-Britanniába, addig csupán félmillió brit utazott német földre, s míg a német fiatalok többsége jól ismeri a brit popzenei előadókat, addig a brit srácok közül alig van, aki meg tudna nevezni akár egy német énekest is.

A hirdetési és reklámszakemberek szerint egy ország külföldi imázsa meghatározó hatással lehet turizmusára, a külföldi befektetésekre, vagy akár mindennapos vásárlásoknál az áruk kiválasztására is. A megtorpanó kereslet és a növekvő munkanélküliség világában Németország felismerte, hogy mozdulni kell, vagyis növelni kell az ország népszerűségét és versenyképességét. Otto Schily német belügyminiszter a 2006-os németországi futball világbajnokság előtt 30 milliós projektet indíttat be éppen erre a célra.

Nehéz dió a németek népszerűsítése

A német vállalati szféra azonban teljesen békében él a trenddel: a müncheni Adidas vagy Puma cégeknél például a vezetők csak felerészt németek, a cégeken belül az angol a kommunikáció nyelve, s magukat nemzetközi vállalatnak nevezik…

A németek népszerűsítése persze nehezebb dolog, mint a Coca-Cola megszerettetése – ismeri el Eberhard Bütler, a Saatchi and Saatchi reklámcég frankfurti ügyvezető igazgatója. Ugyanakkor szerinte minden “terméknél”, így Németországnál is meg lehet találni azokat a pozitív pontokat, amelyeket ki lehet domborítani.

S míg a németek máig mániákusan próbálják feledtetni a náci múltat, addig elfelejtkeznek arról, hogy a külföldi fiatal generációnak már más jellegű sztereotípiái vannak róluk – ahogy egy 28 éves brit postás fogalmazta: a németek szeretik a focit meg a sört, és állandóan tönkreteszik a nyugágyakat a strandokon – írja az MTI.

Hozzászólások

2027-ben nyílhat meg az első űrhotel

2027-ben nyílhat meg az első űrhotel

Egyre kevésbé tűnik sci-finek, hogy az emberek egy nap az űrben nyaralhassanak.

A Bahamák első lakóinak nyomára bukkantak

A Bahamák első lakóinak nyomára bukkantak

Az emberek 14 ezer éve érkeztek meg a mai Floridába, a szakemberek viszont eddig azt hitték, hogy csak mintegy ezer évvel ezelőtt jutottak el a Bahamákra.

Rejtett részletekre bukkantak ősi etruszk festményeken

Rejtett részletekre bukkantak ősi etruszk festményeken

A kutatóknak sikerült felfedniük, hogy miként nézhettek ki eredetileg az ókori alkotások.

Ezen az oldalon régi családi fotókból hozhatunk létre mozgóképet

Ezen az oldalon régi családi fotókból hozhatunk létre mozgóképet

A platform a mesterséges intelligencia segítségével képes portrékból animációkat alkotni.

Több száz éve lezárt üzenetet olvastak el

Több száz éve lezárt üzenetet olvastak el

A szakértők úgy tudtak belesni a lezárt üzenetbe, hogy fel sem kellett nyitniuk azt.

National Geographic 2021. februári címlap

Előfizetés

A nyomtatott magazinra,
12 hónapra

11 160 Ft

Korábbi számok

National Geographic 2010. januári címlapNational Geographic 2010. februári címlapNational Geographic 2010. márciusi címlapNational Geographic 2010. áprilisi címlapNational Geographic 2010. májusi címlapNational Geographic 2010. júniusi címlapNational Geographic 2010. júliusi címlapNational Geographic 2010. augusztusi címlapNational Geographic 2010. szeptemberi címlapNational Geographic 2010. októberi címlapNational Geographic 2010. novemberi címlapNational Geographic 2010. decemberi címlapNational Geographic 2011. januári címlapNational Geographic 2011. februári címlapNational Geographic 2011. márciusi címlapNational Geographic 2011. áprilisi címlapNational Geographic 2011. májusi címlapNational Geographic 2011. júniusi címlapNational Geographic 2011. júliusi címlapNational Geographic 2011. augusztusi címlapNational Geographic 2011. szeptemberi címlapNational Geographic 2011. októberi címlapNational Geographic 2011. novemberi címlapNational Geographic 2011. decemberi címlapNational Geographic 2012. januári címlapNational Geographic 2012. februári címlapNational Geographic 2012. márciusi címlapNational Geographic 2012. áprilisi címlapNational Geographic 2012. májusi címlapNational Geographic 2012. júniusi címlapNational Geographic 2012. júliusi címlapNational Geographic 2012. augusztusi címlapNational Geographic 2012. szeptemberi címlapNational Geographic 2012. októberi címlapNational Geographic 2012. novemberi címlapNational Geographic 2012. decemberi címlapNational Geographic 2013. januári címlapNational Geographic 2013. februári címlapNational Geographic 2013. márciusi címlapNational Geographic 2013. áprilisi címlapNational Geographic 2013. májusi címlapNational Geographic 2013. júniusi címlapNational Geographic 2013. júliusi címlapNational Geographic 2013. augusztusi címlapNational Geographic 2013. szeptemberi címlapNational Geographic 2013. októberi címlapNational Geographic 2013. novemberi címlapNational Geographic 2013. decemberi címlapNational Geographic 2014. januári címlapNational Geographic 2014. februári címlapNational Geographic 2014. márciusi címlapNational Geographic 2014. áprilisi címlapNational Geographic 2014. májusi címlapNational Geographic 2014. júniusi címlapNational Geographic 2014. júliusi címlapNational Geographic 2014. augusztusi címlapNational Geographic 2014. szeptemberi címlapNational Geographic 2014. októberi címlapNational Geographic 2014. novemberi címlapNational Geographic 2014. decemberi címlapNational Geographic 2015. januári címlapNational Geographic 2015. februári címlapNational Geographic 2015. márciusi címlapNational Geographic 2015. áprilisi címlapNational Geographic 2015. májusi címlapNational Geographic 2015. júniusi címlapNational Geographic 2015. júliusi címlapNational Geographic 2015. augusztusi címlapNational Geographic 2015. szeptemberi címlapNational Geographic 2015. októberi címlapNational Geographic 2015. novemberi címlapNational Geographic 2015. decemberi címlapNational Geographic 2016. januári címlapNational Geographic 2016. februári címlapNational Geographic 2016. márciusi címlapNational Geographic 2016. áprilisi címlapNational Geographic 2016. májusi címlapNational Geographic 2016. júniusi címlapNational Geographic 2016. júliusi címlapNational Geographic 2016. augusztusi címlapNational Geographic 2016. szeptemberi címlapNational Geographic 2016. októberi címlapNational Geographic 2016. novemberi címlapNational Geographic 2016. decemberi címlapNational Geographic 2017. januári címlapNational Geographic 2017. februári címlapNational Geographic 2017. márciusi címlapNational Geographic 2017. áprilisi címlapNational Geographic 2017. májusi címlapNational Geographic 2017. júniusi címlapNational Geographic 2017. júliusi címlapNational Geographic 2017. augusztusi címlapNational Geographic 2017. szeptemberi címlapNational Geographic 2017. októberi címlapNational Geographic 2017. novemberi címlapNational Geographic 2017. decemberi címlapNational Geographic 2018. januári címlapNational Geographic 2018. februári címlapNational Geographic 2018. márciusi címlapNational Geographic 2018. áprilisi címlapNational Geographic 2018. májusi címlapNational Geographic 2018. júniusi címlapNational Geographic 2018. júliusi címlapNational Geographic 2018. augusztusi címlapNational Geographic 2018. szeptemberi címlapNational Geographic 2018. októberi címlapNational Geographic 2018. novemberi címlapNational Geographic 2018. decemberi címlapNational Geographic 2019. januári címlapNational Geographic 2019. februári címlapNational Geographic 2019. márciusi címlapNational Geographic 2019. áprilisi címlapNational Geographic 2019. májusi címlapNational Geographic 2019. júniusi címlapNational Geographic 2019. júliusi címlapNational Geographic 2019. augusztusi címlapNational Geographic 2019. szeptemberi címlapNational Geographic 2019. októberi címlapNational Geographic 2019. novemberi címlapNational Geographic 2019. decemberi címlapNational Geographic 2020. januári címlapNational Geographic 2020. februári címlapNational Geographic 2020. márciusi címlapNational Geographic 2020. áprilisi címlapNational Geographic 2020. májusi címlapNational Geographic 2020. júniusi címlapNational Geographic 2020. júliusi címlapNational Geographic 2020. augusztusi címlapNational Geographic 2020. szeptemberi címlapNational Geographic 2020. októberi címlapNational Geographic 2020. novemberi címlapNational Geographic 2020. decemberi címlapNational Geographic 2021. januári címlapNational Geographic 2021. februári címlap

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, erősítsd meg a feliratkozásod az e-mailben kapott linkre kattintva!

Kövess minket