Új kommunikációs programot indít a katolikus egyház

Hit, tudás, emberség címmel új kommunikációs programot indít december 1-jén a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK), a kezdeményezés középpontjában a katolikus iskola értékei állnak - jelentette be a testület titkára szerdán Budapesten.
“Kommunikációnknak egy meghatározott és fontos célja van, hogy a széles társadalommal olyan, az egyházi életet (…) meghatározó tevékenységeinkről párbeszédet nyissunk, amelyek számunkra és a társadalom nem hívő tagjai számára is fontosak” – mondta Veres András. Hozzátette, hogy az oktatás-nevelés mindenképpen e körbe tartozik, hiszen az iskola mindnyájunk életét döntően meghatározza.
A püspök tájékoztatása szerint az egy évre tervező program bevezetéseként decemberben és jövő februárban négyszáz-négyszáz óriásplakáton lesz látható diákjai körében a fiatal – amúgy négygyermekes – tanár alakja. A plakát megjelenik a metróállomások peronjain, úgynevezett city-light formában, azaz megvilágított képeken, továbbá telefonfülkék oldalán kialakított reklámfelületeken is.
A program fő gondolatát – társadalmi célú hirdetésként – rádiós felhívás formájában is el szeretné juttatani az egyház a nyilvánossághoz, elképzelhető azonban, hogy az idén a program nem jelenik meg a televíziókban.
“Fontosnak tartjuk hangsúlyozni a hit meghatározó szerepét az oktatásban és a nevelésben” – mondta a püspök. Utalt arra, hogy a katolikus iskolák elsődlegesen, de nem kizárólagosan katolikus szülők gyermekei számára jöttek létre. A szlogen kapcsán Veres András kitért arra is: nem hiszik, hogy a hit és a tudás ellentétes fogalom lenne, hisz a tudás első művelői éppen szerzetesek, papok voltak.
A katolikus egyház jelenleg 309 közoktatási intézményt tart fenn Magyarországon, s ezekben 55 ezer diák tanul. A püspök újságírói kérdésre válaszolva megerősítette az egyház korábbi nyilatkozatát, miszerint az úgynevezett titoktartási kötelezettség “éket próbál verni” a szülők és a pedagógusok közé.
Az MKPK titkára az új kommunikációs program költségeiről nem kívánt nyilatkozni. Mint mondta, nem piaci áron dolgoznak, ezt nem is tudnák vállalni, s azok, akik segítségükre vannak, nem piaci tevékenységet látnak kezdeményezésükben. A Magyar Katolikus Egyház immár negyedik alkalommal hirdetett kommunikációs programot. A millennium évében “1000 éve velünk és értünk – a Katolikus Egyház” – majd “Jót tenni jó”, illetve “Holtomiglan-holtodiglan” címmel indította meg kommunikációs kampányát, bemutatva történelmi szerepét, szociális munkáját és a házastársi hűség fontosságát.