Lóvasút New York utcáin
1832. november 26-án New Yorkban a Bowery és az Ötödik utca közötti szakaszon üzembe helyezték az első lóvontatású villamost, mely három kocsiból állt, és 30 ember szállítására volt alkalmas. Európában viszont csak 1855-től terjedtek el ezek a közlekedési eszközök.
Az emberiség történetében mindig is fontos szerepet játszott a közlekedés. Vitathatalan, hogy a 19. század első felében a közlekedéstechnika területén óriási előrelépés történt. Mac Adamnak köszönhetően jobb utak készültek, Fulton megalkotta gőzhajóját, Stephenson pedig Stockton és Darlington között üzembe állította „Rakéta” elnevezésű gőzmozdonyát.
A közlekedés terén az 1830-as évek New Yorkjában is fontos események zajlottak, hiszen forradalmositották a belvárosi közlekedést. 1832. november 26-án a Bowery és az Ötödik utca közötti útszakaszon lovakkal vontatott villamost helyeztek üzembe. Ez az újszerű jármű volt az első „villamos” a világon. A „New York and Harlem Railway” névre keresztelt lóvontatással guruló „villamos” három kocsiból állt és 30 ember szállitására volt alkalmas
Európának több mint húsz évet kellett várni arra, hogy itt is megjelenjenek a kor szellemében modernnek számító járművek. Az első európai központ, ahol 1855-ben feltűnt a lóvasút, Párizs volt. A francia főváros után Londonban és Berlinben is hamar elterjedt az új típusú amerikai közlekedési eszköz. Berlinben 1876-ra már 373 darab omnibusz és lóvasút jutott egymillió emberre.