Az utolsó „bogárhátú”
1978. január 19-én gördült le az utolsó bogárhátú a Volkswagen németországi gyárának futószalagjáról. A Fedinand Porsche konstrukciója alapján készült „Bogár” gyártása, amelyből mintegy 22 millió darabot adtak el világszerte, végleg leállt - legalábbis Németországban.
A Birodalmi Autóipari Szövetség 1934. júniusában Ferdinand Porsche konstrukciós irodáját bízta meg egy népautó (Volkswagen) kifejlesztésével. A formája miatt „Bogár” becenévvel ellátott autó először az 1939-es berlini autókiállításon jelent meg a nagyközönség előtt.
Hannover közelében állították fel a Volkswagen összeszerelő üzemét, 1939. szeptemberében azonban kitört a második világháború és a „bogarak” helyett katonai járműveket kezdtek el gyártani a gépsorokon. A háború végén a wolfsburgi autógyár kétharmada romokban hevert, angol segítséggel azonban gyorsan talpra állt. 1946-ban a német híradó a következőkről számolt be: „A Volkswagen autógyárban újra folyik a gyártás a futószalagon. Kereken 18 ezer munkást foglalkoztatnak az autógyárban és a melléküzemekben.”
„A bogár egy családtag, ami csak véletlenül lakik a garázsban”- hangzott mindenfelé a Volkswagent népszerűsító reklámszöveg. Rövid időn belül a autógyárak a világ minden részén irigylésre méltónak találták a német jármű eladási statisztikáját. 1974-re már a 18 milliómodik bogárhátút gyártották le a világon.
1978. január 19-én azonban a „bogárhátú” kora lejárt Németországban. Ezen a napon gördült le az utolsó ilyen autó a Volkswagen németországi gyárszalagjáról. 1978-ig mintegy 22 millió darabot adtak el belőle. Az embereknek az autó iránti szeretetét, nosztalgiáját kihasználva a 90-es években a VW piacra dobta VW Beetle-t.
Kapcsolódó cikkünk: