Az ablaktörlő szabadalmaztatása Németországban
1908. március 24-én II. Vilmos német császár legfiatalabb testvére, Heinrich herceg szabadalmaztatta először Németországban az általa feltalált manuális ablaktörlőt. Természetesen nem ő volt az első a világon, akinek fejéből kipattant az ötlet.
A második ipari forradalom a közlekedés forradalmasításának kora. A belső égésű motorok felfedezésével, amelyben nem kis szerep jutott a magyar mérnököknek, beindult az autóipar. Sorra jöttek létre az autógyártó vállalkozások, azonban ezek a járművek közel sem hasonlítottak a mai autóinkhoz. Gondoljunk bele, hogy évekig nem volt a kocsikon például szélvédő, az ablaktörlőt nem is említve! Az ablaktörlő, mint az autó tartozéka olyan természetesnek tűnik ma már számunkra, hogy fel sem vetődik bennünk: igenis azt is fel kellett találni. A dolog különlegessége pedig, hogy egy amerikai hölgy fejéből pattant ki először a világon az ötlet.
New Yorkban egy Mary Anderson nevezetű hölgy éppen a villamoson ült, amikor az ablakon kitekintve feltűnt neki, hogy az autójából egy ember kiszállva hevesen törli a kocsi ablakát egy ruhával. Elhatározta, hogy egy olyan szerkezetet alkot meg, mely az esőcseppeketől és a hótól is könnyedén megszabadítja az autó üvegét. 1903-ban az amerikai hölgy szabadalmi jogot nyújtott be az ablaktörlőre.
Tőle függetlenül Európában is feltalálták az ablaktörlőt. 1908. március 24-én II.Vilmos német császár legfiatalabb testvére, Heinrich herceg szabadalmaztatta először Németországban az általa feltalált manuális ablaktörlőt. A berlini műszaki egyetemen végezve kiváló műszaki tudással rendelkezett, így mégha nem is tőle származott eredetileg az ötlet, mégis technikai újításokat eszközölve rajta, sikerrel szabadalmaztatta az ablaktörlőt.
Az első elektromos ablaktörlő bevezetésére csak 1930-ban került sor, ami méginkább megkönnyítette az autósok dolgát. Elsőként a Bugatti 35B autóba építettek be elektromos ablaktörlőt Rothschild báró kezdeményezésére.