Az első gőzhajó az Atlanti-óceánon
1819. május 24-én az amerikai Savannah-ból elindult egy „Savanna” nevezetű gőzhajó, amely 27 nappal később Liverpoolban kikötött. Ez a hajó volt az első, amely gőzerőt használva szelte át az Atlanti-óceánt, igaz, közben vitorláit is használta.
Az első ipari forradalom korában nemcsak az ipar, a mezőgazdaság, hanem a közlekedés is fejlődött. 1769-ben James Watt feltalálta a gőzgépet, amely többek között a hajózást is forradalmasította. 1807-ben tette meg az első útját a fultoni gőzhajó a Hudson-folyón New York és Albany között. A következő évben már menetrendszerűen közlekedett a Hudson-folyón.
A gőzhajónak olyan sikere volt, hogy rövid időn belül megsokszorozódott a számuk a személy- és áruszállításban, illettve már nemcsak a Hudson-folyón, hanem a Mississippin is üzembe helyezték. A gőzhajózás történetének következő jelentős állomása, amikor az Atlanti-óceánt is meghódította a gőzös.
1819. május 24-én az amerikai Georgiából kifutott egy „Savanna” nevezetű gőzhajó, ami 27 nappal később Liverpoolban kötött ki. A történet kuriózitása az, hogy ez a hajó volt az első, amely gőzerőt használva szelte át az Atlanti-óceánt. Az igazsághoz természetesen az is hozzá tartozik, hogy a gőzerőt és a vitorlarendszert felváltva használták, ugyanis a hajó nem tudott annyi tüzelőanyagot szállítani, amennyi elég lett volna az átkeléshez.
Az 1830-as évek végétől általánossá vált a transzatlanti gőzhajózás. Több százan váltottak jegyet az Amerika és Anglia közötti járatra, amely 18 napra csökkentette menetidejét.