Évente több mint öt teljes nap a dugóban
Az osztrák átlagautós évente már 121 órát araszol vagy várakozik közlekedési dugókban - állítja az Osztrák Közlekedési Klub (VCÖ) a saját számításaira hivatkozva.
A VCÖ szerint különösen a nagyvárosok vonzáskörzetében élő autósok helyzete nehéz, mert nem csak a nyári nagy szabadságolások idején ugrik meg az ilyen vidékeken a közutak forgalma, de kocsisorban várakozásra vannak ítélve sokan mindennap a munkába járáskor, és még a hétvégi bevásárlások idején is.
A klub szerint az úthálózat fejlesztése csak átmenetileg enyhít a gondokon, mert a tapasztalatok szerint az új utak csak ideiglenesen csökkentik az adott környék autóforgalmát, egy idő elteltével azonban az új útszakaszon is megnő az autók áradata. A klub ezért mindenekelőtt a busz- és vasúthálózat gyors fejlesztését javasolja, mert ez megkönnyítené, hogy a több százezer ingázó egy része például a gépkocsijáról átnyergeljen a tömegközlekedési eszközökre.
A VCÖ szerint a nagyvárosok központjába való behajtási díj rendszere is csökkenthetne valamit a közlekedési dugó problémájának a súlyán. A klub úgy véli, hogy a vakációk idején már megszokottá vált közúti tumultusokat csökkenthetné, ha elterjedtté válna a szabadságolások lépcsőzetes rendje, valamint az is, ha a várható forgalom függvényében változtatnák az autópályák használati díját.