A híres Heineken família

2002. január 3-án halt meg Alfred Heineken, holland vállalkozó, sörgyáros. Az 1970-es években az irányítása alatt vált a Heineken a világ egyik vezető sörmárkájává.
1863 telén a 22 éves Gerard Adriaan Heineken, holland parasztgazda megvásárolta a legjelentősebb és egyben legősibb holland sörfőzdét, az amszterdami „De Hooiberg“-et, amelyből később létrehozta a Heineken üzemet. Kiváló üzleti érzékének és agresszív árpolitikájának köszönhetően 1912-ig a hazai piacon olyan jelentős konkurrens sörfőzdéket szorított háttérbe, mint az Oranjeboom és a van Vollenhoven.
Már az 1930-as években terjeszkedni kezdett külfödön is. Sikeres reklámpolitikájának köszönhetően Ázsián kívül az Egyesült Államokba szintén nagy mennyiségbe exportált. A Heineken márka Alfred Heineken, az alapìtó dédunokájának irányìtása alatt vált világszerte ismertté.
Alfred Heineken 1971-től 1989-ig vezette a vállalatot a Heineken konszern igazgatójaként, 1995-ig pedig az igazgatótanács tagja maradt. Alfred munkája meghatározó volt a cég történetében: az ő vezetése alatt indult nagyszabású reklámkampány a világ számtalan országában, és a Heineken sör ekkor nyerte el a ma is látható megjelenési formáját.
A négy éve elhunyt Alfred Heineken nem érhette meg a 2004-es esztendőt, amikor is az Európában második legnagyobb sörfőzdőjeként számon tartott cég, a világon a harmadik helyre tornázta fel magát egy belga és egy amerikai márka mögött. Napjainkban 170 országba exportálják a Heineken sört.