A Keleti pályaudvar átadása

1884. augusztus 17-én a Keleti pályaudvart átadták a forgalomnak. A pályaudvar épülete ekletikus stílusban épült. A fogadóépületet Rochlitz Gyula, míg a csarnokszerkezetet Feketeházy János tervezte.
Budapest mindhárom központi pályaudvara, a Déli, a Nyugati és a Keleti is a 19. században készült el. A Déli pályaudvar elődje, a Buda állomás Budapest legrégebbi pályaudvara. Buda és Kanizsa között bonyolította a forgalmat, és 1873-ban kapta meg a Déli pályaudvar nevet.
Aztán jött a Nyugati pályaudvar, amelynek kivitelezését az osztrák August de Serres tervei alapján az Eiffel-toronyról ismert francia Eiffel cége végezte. A hatalmas vasszerkezetes pályaudvar, bármilyen meglepő is ez ma, technikailag a világ legtökéletesebb pályaudvarai közé tartozott. A korban szokatlan módon kinéző pályaudvart 1877-ben adták át a forgalomnak.
A dualizmus korában épült a napjainkban legnagyobb forgalmat lebonyolító Keleti pályaudvar is. Az eredetileg Központi pályaudvar névre keresztelt állomás ekletikus stílusban épült. A fogadóépületet a kor egyik híres építésze Rochlitz Gyula, míg a csarnokszerkezetet Feketeházy János tervezte. A Lotz Károly és Than Mór freskói által díszített csarnokot 1884. augusztus 17-én avatták fel. Ezzel megnyílt Magyarország legimpozánsabb pályaudvara.
Noha az elmúlt idők történelmi viharai a pályaudvar állapotán is nyomot hagytak, a város igyekszik a festményekkel és szobrokkal ékesített, egykoron pompázatos épületet rekonstrukció alá vonni – kisebb-nagyobb sikerrel.