Brooklyn Bridge, az Egyesült Államok első függőhídja

1883. május 24-én átadták a forgalomnak a Brooklyn Bridge-t, az Egyesült Államok első függőhídját. Az avatás napján mintegy 150300 ember vette igénybe a csodaszámba menő új építményt. A gyalogosoknak 1 centet, míg a lovaskocsiknak 5 centet kellett fizetniük az átkelésért.
A német származású John August Roebling (eredetileg Johann August Röbling) 1865-ben látott hozzá a Manhattant és Brooklynt összekötő Booklyn Bridge megtervezéséhez. A helyszínen folytatott mérési munkálatok közben lába súlyosan megsérült, és a kialakult sebfertőződés következtében a tervező 63 éves korában elhunyt.
Így történt, hogy a kor leghíresebb építészei között számon tartott Johann Röbling nem élte meg a tényleges építkezés megkezdését. Munkáját fia, Washington Röbling folytatta.
Az East River felett átívelő Brooklyn Bridge építési munkálatait ezt követően Washington irányította, ám három évvel később egy baleset következtében tolószékbe kényszerült, a főkonstruktőr helyét felesége, Emily Warren Roebling vette át.
A 14 millió dolláros hidat 1883. május 24-én adták át a forgalomnak. A New Yorkiak vegyes érzelmekkel viseltettek az új építmény iránt. Egyrészt örültek a csodaszámba menő újdonságnak, másrészt rettegtek, hogy az emberek súlya alatt le fog szakadni.
Azért, hogy a szerkezet stabilitásáról meggyőzzék a város szkeptikus lakosságát, a város vezetősége 21 cirkuszi elefántot vonultatott végig a hídon.
Az avatás napján, – Chester A. Arthur amerikai elnök ünnepi beszédét követően -, Emily Röblinget követve mintegy 150300 ember haladt át a hidon, melyen az átkelésért a gyalogosoknak 1 centet, míg a lovaskocsiknak 5 centet kellett fizetniük.
A Brookly Bridge-t, az Egyesült Államok első függőhídját sokáig a világ leghosszabb hídjaként tartották számon. A maga 486 méteres fesztávolságával napjainkban már csak az 56. helyet foglalja el a világ leghosszabb függőhídjainak sorában.