Az első autóbiztosítás

1896. november 2-án, az első autó megjelenésének évében a londoni székhelyű General Accident Corporation havi 2 font sterling befizetése ellenében elsőként kezdett autóbiztosításokat kötni. A társaság a szerződésben kikötötte, hogy a megvadult lovak által okozott károkért nem fizet.
A második ipari forradalom időszakában végbement óriási technikai fejlődés egyik legnagyszerűbb pillanata az volt, amikor Henry Ford 1896-ban detroiti otthonában megépítette az első önjáró járművet.
Ezt követően jó néhány évig a magyar származású Galamb József által tervezett T-modell, valamint a francia Renault uralta az autópiacot.
A kezdetben mindenféle luxust nélkülöző autók azonban olyan horribilis összegekbe kerültek, hogy a boldog járműtulajdonosok jobban tették, ha biztosítást kötöttek rájuk.
A kiváló üzleti érzékkel rendelkező, londoni székhelyű General Accident Corporation, már az első „tesztautó” megjelenésének évében belevágott az autóbiztosítás üzletágba. Az autótulajdonosok 1896. november 2-ától két font sterling havi díj befizetése ellenében köthettek biztosítást vagyonokat érő járműjükre.
A biztosítótársaság az ügyfelekkel létrejött szerződésben azonban kikötötte, hogy a megvadult lovak által okozott károkért nem vállalja a felelősséget.
Ebben az időszakban az emberek döntő többsége még lovas kocsival közlekedett, és a ritkaságszámban menő autók zaja gyakran megriasztotta az állatokat, és a fékezhetetlenné vált lovak a kocsit olykor nekirántották a járműnek.






























































































































































































