A világ első vashídja

1781. január 1-én Shrewsbury közelében, a Severn völgy fölött megépült a világ első vashídja. A 384 tonna vasanyag felhasználásával készült, 30 méter hosszú monstrumot az UNESCO 1986-ban a világörökség részévé nyilvánította.
A 18. század végéig az angliai Shrewsbury közelében található Severn völgyön csak egyetlen egy módon lehetett átkelni: gyalogosan, ami felettébb megnehezítette az árufuvarozást. A korai iparosodás korában viszont szükségessé vált a megbízhatóbb, valamint gyorsabb közlekedés, ezért Abraham Darby vasgyáros megoldás gyanánt az átkelés megkönnyítésére a hídépítést javasolta.
Miután Darby a szakmai kihívást jelentő vállalkozás anyagi feltételeit a 3200 font értékű részvénykibocsátással megteremtette, a Thomas Pritchard által megrajzolt tervek alapján, 1779-ben megkezdődött a gigászi szerkezeti munka.
A leendő hídnak azonban volt egy különlegessége: Pritchard ugyanis nem kőből, téglából és fából álmodta meg a modern építményt, hanem addig elképzelhetetlen módon, vasból.
A több éven át tartó megfeszített munka után 1781. január 1-én elkészült a világ első vashídja. A 384 tonnás technikai csodaként számon tartott hidat viszont egy évvel később biztonsági okokból egy rövid időre le kellett zárni, mert a kilengés miatt az alapban komoly repedés keletkezett.
Az azóta több felújítási munkálaton átesett, 30 méter hosszú monstrumot, ami 58 év óta a shropshire-i városi tanács tulajdonát képezi, az UNESCO 1986-ban a világörökség részévé nyilvánított.