Borbála, Barbara, János2020. december 04., péntek
Kultúra

Az ország, mint brand

National Geographic Magyarország

A Weber Shandwick éves Országmárka Indexe rangsorában, azon belül a legjobb ár-érték arányt képviselő turistacélpontok kategóriában Magyarország a tizedik.

A Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég és a márkaépítéssel foglalkozó FutureBrand idén negyedik alkalommal állította össze az országmárkákat rangsoroló CBI indexet (Country Brand Index). Ehhez 2700 fős, nemzetközi utazókból álló mintán végeztek felmérést, a szabadidős és az üzleti turizmus szempontjait is figyelembe véve. Az idei rangsor felállításánál az általános életszínvonal, a technikai fejlettség szintje, a politikai szabadságjogok érvényesülése, valamint a termékek és szolgáltatások színvonala is a szempontok között voltak.

„A hagyományosan frekventált helyszíneket új divat-úticélok váltották fel, ” – mondta el dr. Szűcs Ervin, a Weber Shandwick közép-kelet-európai ügyvezető igazgatója – „Afrikában, Ázsia csendes-óceáni térségében és a Közel-Keleten az átlagosnál jóval erősebb növekedés tapasztalható.”

A 2008-as felmérés azokat a leglényegesebb szempontokat vizsgálja, amelyek üzleti, gazdasági, vagy turisztikai szempontból érdekessé tehetnek egy-egy országot. Az elemzés a legkiválóbb konyhával bíró országmárkától (Olaszország) az üzletkötésre leginkább csábító országmárkán át (Egyesült Államok) a legnagyobb biztonságot nyújtó (Norvégia) úticélokig terjed. A CBI részletesen elemzi Kína brandjének a pekingi olimpiához kapcsolódó megerősödését is. Érdekesség, hogy Kína a „feltörekvő csillagok” kategória győztese lett, miközben az összesített listán csak a 71. helyen végzett.

Az összesített eredmény szerint a vezető országmárkák 2008-ban
1.Ausztrália
2.Kanada
3.Egyesült Államok
4.Olaszország
5.Svájc
6.Franciaország
7.Új-Zéland
8.Nagy-Britannia
9.Japán
10.Svédország

Globális trendek
Az idei Országmárka Index elemzése rámutat a turizmus és az utazás területén megfigyelhető legújabb globális trendekre is.

Hódítanak a különleges igényekhez alakított utazási ajánlatok
Egyre több turista választ speciális igényeket kielégítő utazási formát. Ma már szállodák és utazási irodák egész sora kínál különböző hobbik, sporttevékenységek köré szerveződött csoportok számára testreszabott kikapcsolódást. Új jelenség az egyedül utazó nők számának emelkedése is.

Többgenerációs turizmus
Az idősebb generáció mintegy 50%-a unokáival utazik. Ezzel a többgenerációs turizmus új szegmense jelent meg a piacon.

Veszélyeztetett helyszínek
A tudatos utazók egyre gyakrabban látogatnak meg olyan helyeket, vagy keresik fel azon természeti értékeket, amelyek talán már nem sokáig maradnak fenn. A jegesmedvék lakóhelyétől az esőerdőkig széles a választék a környezetpusztítás sújtotta területekből – sokan szeretnék még időben látni a veszélyeztetett környezeti kincseket, mielőtt azok végleg eltűnnének a Földről.

Népszerű a spontán utazás
A stresszes, felpörgetett életmód és az online utazásszervezés fejlődése következtében sokan inkább évente többször, de rövidebb utakat választanak. Ezeket a villámszabadságokat igen gyakran csak közvetlenül az utazás előtt foglalják le. Egyes online utazási irodák kifejezetten a last minute, vagy a pár napos turizmusra szakosodnak.

Magyarország visszasett
Magyarország tizedikként végzett a legjobb ár-érték arányt képviselő országmárkák rangsorában, nyolc helyet visszaesve tavalyi eredményéhez képest. Ezen kategória országaiban kapják a turisták legtöbbet a pénzükért. Közép-Kelet-Európából Csehország a negyedik, Lengyelország az ötödik helyen képviselteti magát az említett listán.

Az imázs jelentősége
„Egy ország pozitív megítélése ösztönzőleg hat a pénzügyi és gazdasági befektetésekre és nyilvánvalóan elősegíti a turizmusból származó bevételek növekedését, ” – mondta el Szűcs Ervin. „A legtöbb ország ennek ellenére nem igyekszik tudatosan megkülönböztetni magát. Sajnos ez látszik Magyarország esetében is – amelyet a megkérdezettek a markáns kategóriák egyikébe sem tudtak elhelyezni. A vállalati brandekhez hasonlóan az országmárkáknak is mind stratégiai pozicionálásukon, mind annak kommunikációján jelentősen javítaniuk kellene, ” – kommentálta az elemzést az ügyvezető igazgató. „Az országmárkát leginkább az utazók tapasztalatai, beszámolói alakítják, ezért nagyon fontos lenne a Magyarországra látogató turisták megnyerése és az érzelmi kötődés kialakítása is” – tette hozzá.

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák

  • Egyesült Államok,
  • Németország,
  • Nagy-Britannia

    A legegyszerűbb üzletkötést lehetővé tevő ország-márkák

  • Kanada,
  • Egyesült Államok,
  • Németország

    Az üzleti utak meghosszabbítására legideálisabb ország-márkák

  • Ausztrália,
  • Új-Zéland,
  • Skócia

    Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák

  • Japán,
  • Egyesült Államok,
  • Szingapúr

    Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák

  • Olaszország,
  • Franciaország,
  • Egyiptom

    Országok, melyeket meglátogatnánk, újra meglátogatnánk

  • Új-Zéland,
  • Olaszország,
  • Ausztrália

    A legjobb minőségű termékeket gyártó ország-márkák

  • Japán,
  • Egyesült Államok,
  • Németország

    A leginkább családbarát ország-márkák

  • Kanada,
  • Spanyolország,
  • Dánia

    A legjobb történelmi ország-márkák

  • Egyiptom,
  • Olaszország,
  • Franciaország

    A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák

  • Egyesült Arab Emirátusok,
  • Egyesült Államok,
  • Maldív-szigetek

    A legkedvesebb helyiekkel bíró ország-márkák

  • Új-Zéland,
  • Írország,
  • Thaiföld

    A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák

  • Japán,
  • Brazília,
  • Spanyolország

    A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák

  • Olaszország,
  • Franciaország,
  • Japán

    A legjobb életszínvonalú ország-márkák

  • Svédország,
  • Norvégia,
  • Dánia

    A leginkább környezet-tudatos ország-márkák

  • Svédország,
  • Norvégia,
  • Svájc

    A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák

  • Maldív-szigetek,
  • Tahiti,
  • Új-Zéland

    A legbiztonságosabb ország-márkák

  • Norvégia,
  • Svájc,
  • Új-Zéland

    Politikai szabadságjogok területén vezető ország-márkák

  • Hollandia,
  • Új-Zéland,
  • Svédország

    A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák

  • Thaiföld,
  • India,
  • Mexikó,
  • Csehország,
  • Lengyelország,
  • Egyesült Államok,
  • Malajzia,
  • Törökország,
  • Észak-Afrika,
  • Magyarország

    A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák

  • Ausztrália,
  • Új-Zéland,
  • Kanada

    Módszertan
    A FutureBrand egy háromlépcsős értékelési rendszert dolgozott ki az országmárkák rangsorolására. Az index egy globális szintű kvantitatív kutatást, szakértői véleményeket, és statisztikai eredményeket egyesít, melyek a márkaértéket vagyonelemekhez, növekedéshez és bővüléshez kötik. Ennek eredményeképpen egy speciális értékelőrendszer jött létre. Hét országból majdnem 2700 utazó vett részt a kutatásban. A résztvevők olyan 21 és 65 év közötti nemzetközi utazók voltak, akik évente egynél többször utaznak külföldre. Egyenlő arányban kérdeztek nőket és férfiakat, vegyesen üzleti- és magáncélból utazókat. Közöttük volt több mint 30 nemzetközi turisztikai szakértő. A kutatásban számos régiót képviseltek annak érdekében, hogy a vélemények sokfélesége által biztosítva legyen a minta reprezentativitása.

  • Hozzászólások

    Miről árulkodnak az őskori Vénuszok?

    Miről árulkodnak az őskori Vénuszok?

    A szakértőket régóta foglalkoztatják az őskori művészet lenyűgöző alkotásai, az úgynevezett Vénusz-szobrok, melyek mintegy 30 ezer éve jelentek meg.

    Mekkora is lehetett Góliát?

    Mekkora is lehetett Góliát?

    A Dávid ellen küzdő, az Ószövetségből ismert filiszteus férfi a leírások alapján igazi óriás volt.

    A feltárás során károsodnak Pompeji páratlan falfestményei

    A feltárás során károsodnak Pompeji páratlan falfestményei

    A Vezúv törmelékei közel két évezreden át védték a freskókat, felszínre kerülve azonban ugyanezen anyagok károsítják az alkotásokat.

    Hogyan jelentek meg az első politikusok?

    Hogyan jelentek meg az első politikusok?

    Az emberiség történetében kulcsfontosságú volt, hogy a kvázi egyenlőség alapú vadászó-gyűjtögető csoportokból kialakuljanak az első centralizált közösségek, a folyamattal kapcsolatban azonban rengeteg a kérdés.

    Ősi nyilak kerültek elő a jégből

    Ősi nyilak kerültek elő a jégből

    A szakértők úgy vélik, hogy a norvégiai hegység tökéletes hely lehetett az őskori vadászoknak.

    National Geographic 2020. novemberi címlap

    Előfizetés

    A nyomtatott magazinra,
    12 hónapra

    11 160 Ft

    Korábbi számok

    National Geographic 2010. januári címlapNational Geographic 2010. februári címlapNational Geographic 2010. márciusi címlapNational Geographic 2010. áprilisi címlapNational Geographic 2010. májusi címlapNational Geographic 2010. júniusi címlapNational Geographic 2010. júliusi címlapNational Geographic 2010. augusztusi címlapNational Geographic 2010. szeptemberi címlapNational Geographic 2010. októberi címlapNational Geographic 2010. novemberi címlapNational Geographic 2010. decemberi címlapNational Geographic 2011. januári címlapNational Geographic 2011. februári címlapNational Geographic 2011. márciusi címlapNational Geographic 2011. áprilisi címlapNational Geographic 2011. májusi címlapNational Geographic 2011. júniusi címlapNational Geographic 2011. júliusi címlapNational Geographic 2011. augusztusi címlapNational Geographic 2011. szeptemberi címlapNational Geographic 2011. októberi címlapNational Geographic 2011. novemberi címlapNational Geographic 2011. decemberi címlapNational Geographic 2012. januári címlapNational Geographic 2012. februári címlapNational Geographic 2012. márciusi címlapNational Geographic 2012. áprilisi címlapNational Geographic 2012. májusi címlapNational Geographic 2012. júniusi címlapNational Geographic 2012. júliusi címlapNational Geographic 2012. augusztusi címlapNational Geographic 2012. szeptemberi címlapNational Geographic 2012. októberi címlapNational Geographic 2012. novemberi címlapNational Geographic 2012. decemberi címlapNational Geographic 2013. januári címlapNational Geographic 2013. februári címlapNational Geographic 2013. márciusi címlapNational Geographic 2013. áprilisi címlapNational Geographic 2013. májusi címlapNational Geographic 2013. júniusi címlapNational Geographic 2013. júliusi címlapNational Geographic 2013. augusztusi címlapNational Geographic 2013. szeptemberi címlapNational Geographic 2013. októberi címlapNational Geographic 2013. novemberi címlapNational Geographic 2013. decemberi címlapNational Geographic 2014. januári címlapNational Geographic 2014. februári címlapNational Geographic 2014. márciusi címlapNational Geographic 2014. áprilisi címlapNational Geographic 2014. májusi címlapNational Geographic 2014. júniusi címlapNational Geographic 2014. júliusi címlapNational Geographic 2014. augusztusi címlapNational Geographic 2014. szeptemberi címlapNational Geographic 2014. októberi címlapNational Geographic 2014. novemberi címlapNational Geographic 2014. decemberi címlapNational Geographic 2015. januári címlapNational Geographic 2015. februári címlapNational Geographic 2015. márciusi címlapNational Geographic 2015. áprilisi címlapNational Geographic 2015. májusi címlapNational Geographic 2015. júniusi címlapNational Geographic 2015. júliusi címlapNational Geographic 2015. augusztusi címlapNational Geographic 2015. szeptemberi címlapNational Geographic 2015. októberi címlapNational Geographic 2015. novemberi címlapNational Geographic 2015. decemberi címlapNational Geographic 2016. januári címlapNational Geographic 2016. februári címlapNational Geographic 2016. márciusi címlapNational Geographic 2016. áprilisi címlapNational Geographic 2016. májusi címlapNational Geographic 2016. júniusi címlapNational Geographic 2016. júliusi címlapNational Geographic 2016. augusztusi címlapNational Geographic 2016. szeptemberi címlapNational Geographic 2016. októberi címlapNational Geographic 2016. novemberi címlapNational Geographic 2016. decemberi címlapNational Geographic 2017. januári címlapNational Geographic 2017. februári címlapNational Geographic 2017. márciusi címlapNational Geographic 2017. áprilisi címlapNational Geographic 2017. májusi címlapNational Geographic 2017. júniusi címlapNational Geographic 2017. júliusi címlapNational Geographic 2017. augusztusi címlapNational Geographic 2017. szeptemberi címlapNational Geographic 2017. októberi címlapNational Geographic 2017. novemberi címlapNational Geographic 2017. decemberi címlapNational Geographic 2018. januári címlapNational Geographic 2018. februári címlapNational Geographic 2018. márciusi címlapNational Geographic 2018. áprilisi címlapNational Geographic 2018. májusi címlapNational Geographic 2018. júniusi címlapNational Geographic 2018. júliusi címlapNational Geographic 2018. augusztusi címlapNational Geographic 2018. szeptemberi címlapNational Geographic 2018. októberi címlapNational Geographic 2018. novemberi címlapNational Geographic 2018. decemberi címlapNational Geographic 2019. januári címlapNational Geographic 2019. februári címlapNational Geographic 2019. márciusi címlapNational Geographic 2019. áprilisi címlapNational Geographic 2019. májusi címlapNational Geographic 2019. júniusi címlapNational Geographic 2019. júliusi címlapNational Geographic 2019. augusztusi címlapNational Geographic 2019. szeptemberi címlapNational Geographic 2019. októberi címlapNational Geographic 2019. novemberi címlapNational Geographic 2019. decemberi címlapNational Geographic 2020. januári címlapNational Geographic 2020. februári címlapNational Geographic 2020. márciusi címlapNational Geographic 2020. áprilisi címlapNational Geographic 2020. májusi címlapNational Geographic 2020. júniusi címlapNational Geographic 2020. júliusi címlapNational Geographic 2020. augusztusi címlapNational Geographic 2020. szeptemberi címlapNational Geographic 2020. októberi címlapNational Geographic 2020. novemberi címlap

    Hírlevél feliratkozás

    Kérjük, erősítsd meg a feliratkozásod az e-mailben kapott linkre kattintva!

    Kövess minket