A Smit hajómentő vállalkozás expedíciói

Az alábbiakban a cég legkomolyabb 2008-as mentőakcióit ismertetjük röviden.
Zhen Hua 10
2008. február 2 – 2008. február 5.
2008 februárjában a Zhen Hua 10 nevű teherhajó, fedélzetén öt hatalmas ipari daruval a sűrű ködben zátonyra futott Rotterdam közelében, ahol a Smit székhelye is található.
Amint a hajó tulajdonosa aláírta a Smittel a szerződést, a cég helikopterrel azonnal a Zhen Hua 10-re küldte egy szakemberét, hogy a kapitány segítségére legyen a művelet során. A hajó tehermentesítése érdekében a mentőalakulatok ezután eltávolították a ballaszt egy részét, majd egy 220 tonnás óceánjáró vontatóhajó és három kikötői vontatóhajó segítségével 2008. február 5-én dagálykor sikeresen kiszabadították a Zhen Hua 10-et. A baleset okait kereső későbbi vizsgálat konklúziója szerint a teherhajó horgonyai és motorjai nem voltak elég erősek a „szélérzékeny” daruk szállítására, melyek magasan a teherfedélzet fölé nyúlva jelentősen rontották a Zhen Hua 10 irányíthatóságát.
Sibulk Innovation
2008. április 24 – 2008. május 5.
A Sibulk Innovation nevű teherhajó bauxittal megrakodva Indiából Kínába tartott éppen, amikor a szingapúri partok közelében összeütközött egy tankerrel. A Sibulk Innovation két felső tankja és két rakodótere megsérült; az utóbbiakba betört a víz, minek következtében a hajó orra víz alá merült. A Smit egységeit azonnal a baleset helyszínére hívták. Miután a sérülés mértékét felbecsülték, a cég búvárai nekiláttak a lékek víz alatti megfoltozásának, majd amikor nehéz munkájukkal elkészültek, kiszivattyúzták a vizet a rakodótérből. A hajót vontatás nélkül, önerejéből vezették be egy közeli biztonságos kikötőbe.
Westernstar
2008. július 24 – 2008. augusztus 3.
2008 júliusában a Westernstar nevű többfunkciós hajó megfeneklett az indonéz partok előtt, Szingapúrtól mintegy 160 kilométerre. Amikor a Smit megkapta a megbízást a mentésre, a hajó már lángokban állt, a gépházba pedig betört a víz. A cég azonnal mozgósított egy hajómentő egységet, egy munkauszályt, két vontatóhajót és egy búvár-kísérőhajót.
Megérkezésükkor a mentők a tüzet kontrollált állapotban találták; első lépésként megtették a szükséges környezetszennyezés-megelőző intézkedéseket, a búvárcsapat pedig felmérte a károkat. Ezt követően elvégezték a lékek befoltozását, és a víz kipumpálásával kiszabadították csapdájából a megfeneklett Westernstart, melyet azután vontatóhajó segítségével juttattak el egy szingapúri szerelődokkba.
Antalina
2008. szeptember 12 – 2008. szeptember 19.
Az Ike hurrikán jelentős károkat okozott a Karib-tenger és a Mexikói-öböl térségében, s ez alól a pusztítás alól nem vonhatta ki magát a hajózás sem. Az Egyesült Államok-beli Port Arthur elhagyása után az Antalinának a texasi partoktól mintegy 150 kilométerre elromlott a motorja, s a hajó magatehetelenül hányódott a vízen – éppen a közelítő hurrikán útjában. Az amerikai Parti Őrség azonnal mentőosztagot küldött a helyszínre a legénységért, ám a hatméteres hullámok, a 80 csomós szél és a rossz látási viszonyok miatt a hajót az Antalina elérése előtt vissza kellett rendelni. A szerencsétlenül jártak számára az utolsó reménysugarat a Smit jelentette, mely a vihar ostorcsapásai közepette két speciális vontatóhajóval vágott neki a mentőexpedíciónak a küszöbön álló katasztrófát megelőzendő.
Grandiosa
2008. október 9 – 2008. október 27.
Szeptember 25-én a Grandiosa homokzátonyra futott a Paraná folyó argentin szakaszán. Egy helyi hajómentő cég többször is megpróbálkozott a kiszabadításával, de valamennyi alkalommal kudarcot vallott, így a helyszínre hívták a Smit egységeit.
A mentőcsapat első lépésként eltávolította a Grandiosa rakományát, majd egy Buenos Aires-ből hozott kikitői vontatóhajó, valamint két tolóhajó segítségével október 9-én vízre lökték a Grandiosát, amely a rakomány visszahelyezése után folytathatta útját a folyón.