A Titan hajómentő vállalkozás mentőakciói
Az alábbiakban a társaság utóbbi időben végrehajtott fontosabb mentőakcióikról olvashatnak.
SCF Tomsk
2007 októberében a libériai bejegyzésű 168 méter hosszú, 23 800 tonnás SCF Tomsk a Noel nevű trópusi vihar ostrorcsapásai közepette zátonyra futott a Dominikai Köztársaság partjainál. A tanker mintegy 1 250 000 liter gázolajat, 125 ezer liter dízelolajat és 5, 7 millió liter cseppfolyósított földgázt szállított, ám a rakomány – a környezet nagy szerencséjére – sértetlen maradt, s nem ömlött a tengerbe.
A hajómentő-vállalkozások, hajótulajdonosok és biztosítótársaságok által kidolgozott nemzetközi szerződésrendszer, a Lloyd’s Open Form idevágó megállapodása szerint a Titan végezhette a Tomsk mentését, s vezényelhette a helyszínre csapatát. A hajó átvizsgálása során kiderült, hogy a Tomsk egyik, cseppfolyósított gázt tartalmazó tartálya a balesetben megsérült, de lék szerencsére nem keletkezett, és káros anyag nem szabadult ki a környezetbe. A csepfolyósított gáz biztonságos tartályokba való átfejtése után a csapat a féloldalra dőlt hajót visszabillentette eredeti helyzetébe, s levontatta a zátonyról, melyen megülve balesetekor mozgásképtelenné vált.
Cougar Ace
2006 júliusában a japán autószállító hajó, a Cougar Ace 4700 darab Mazda személyautóval és Isuzu teherautóval megrakva éppen a kanadai Vancouver felé tartott, amikor a Csendes-óceánon zátonyra futott.
A hajó a fedélzetét elárasztó víznek köszönhetően drámaian dőlni kezdett, s az aggasztó folyamat csak akkor ért véget, amikor a Cougar Ace már 80 fokos szögben állt az óceán közepén. Ekkor vette kezdetét az elmúlt évek egyik legnagyobb Titan-mentőakciója, amely során a cég szakemberei 24 napon át gyakorlatilag pihenés nélkül, megfeszített munkával küzdöttek a hajó és értékes rakománya megmentéséért. A folyamat első lépéseként a Cougar Ace-t bevontatták az alaszkai Dutch Harbor Wide Bay nevű részébe, ahol az időjárási körülmények jobban kedveztek a mentőakcióhoz. A szakemberek itt kiszivattyúzták a fedélzetet borító vizet, és a terhétől megszabadított hajót fokozatosan ismét önálló mozgásra képessé tették. A mentőakcióról a Wired magazin nagy terjedelemben, a legfontosabb eseményeknek kijáró helyen számolt be olvasóinak.
APL Panama
A 250 méter hosszú APL Panama kétezer konténerrel a fedélzetén 2005 karácsonyán futott zátonyra a mexikói Ensenada partjainál. A balesetet minden idők egyik legnagyobb mentőakciója követte, melynek kellékei egyebek mellett húsz teherautónyi mentőfelszerelés, öt darab 300 tonnás hidraulikus vonószerkezet, hét vontatóhajó, három daru, egy speciálisan felszerelt helikopter, egy kotrógép, egy uszály, valamint számos mentőosztag voltak. A Titan szakemberei első lépésként eltávolították a Panama teljes üzemenyagkészletét és 1200 konténerét, majd megszabadították a hajótestet az azt elborító parti homoktól. Csak amikor ezzel végeztek, állhattak munkába a vontatóhajók, amelyek végül sikerrel vízre húzták a megfeneklett konténerszállítót. Az APL Panamát 2006 márciusában szolgáltatták vissza tulajdonosának.
Palo Alto
A „Cementhajóként” is ismert SS Palo Alto Kalifornia jellegzetes tereptárgya volt, mióta 1930-ban szándékosan zátonyra futtatták az aptos-i Seacliff Pier csúcsánál. Mivel azonban az utóbbi időben a helyi hatóságok és környezetvédők arra kezdtek panaszkodni, hogy a roncs szennyezi a tengert és veszélyezteti az állatvilágot, a Titant felkérték a Palo Alto kiszabadítására. A roncs átvizsgálása és a lék megtalálása után a csapat nekifogott, hogy eltávolítsa a még a roncsban található olajat – azzal a rengeteg olajborította tengeri madár- és egyéb tetemmel együtt, amelyekre a munkások a hajóban és környékén bukkantak rá…