Kína 4 milliárd dollárért vásárol csúcsvonatokat
80 vonatot szállít Kínának a Bombardier. A 380 km/órás ssebességre képes ZEFIRO-k az ország 6000 kilométer hosszúra tervezett, nagysebességű vasútvonalán száguldanak majd.
A világ egyik legkorszerűbb és a Kínai Nagyfal hosszúságát megközelítő, nagysebességű vasúti hálózatára 20 darab nyolc kocsis és 60 db tizenhat kocsis szerelvényt rendelt a Kínai Vasútügyi Minisztérium a Bombardier Sifang Transportation vegyesvállalattól. A több száz km/órás sebességre képes vonatok a Bombardier következő generációs ZEFIRO vasúti technológiájára épülnek, meghajtásukról pedig a rendkívül energiatakarékos BOMBARDIER MITRAC vezérlőrendszer gondoskodik. Az első vonatot 2012-ben szállítják, az utolsó szerelvények leszállítására pedig várhatóan 2014-ben kerül sor.
A ZEFIRO 380-as szerelvényekbe beleépítették a Bombardier korszerű energiatakarékos ECO4 technológiai megoldásait, ennek köszönhetően a vonatokkal kategóriájukban a leghatékonyabb üzemeltetést lehet elérni. A Bombardier arra törekszik, hogy a vasúti közlekedést a világ legfenntarthatóbb közlekedési formájává léptesse elő. Ennek keretében mutatta be 2008-ban ECO4 elnevezésű technológiai fejlesztéseit, amelyek akár 50%-os általános energiamegtakarítást képesek biztosítani.
Jianwei Zhang, a Bombardier kínai részlegének elnöke és vezető képviselője elmondta: „Kína számára egyértelmű a nagy sebességű vasutak kritikus fontosságú szerepe a fenntartható közlekedési rendszerben, ezért stratégiai beruházásokat hajt végre e jövőkép valóra váltása érdekében. Az ország az elérhető legmodernebb technológiákat alkalmazza, hogy kiépíthessük a világ legkorszerűbb vasúti hálózatát. Nagy örömünkre szolgál, hogy ezzel az innovatív projekttel tovább növelhetjük a Kína számára biztosított lenyűgöző vasúti megoldások hosszú sorát.”
André Navarri, a Bombardier Transportation elnöke és operatív igazgatója a kínaiakkal fennálló hosszú és gyümölcsöző partnerkapcsolat eredményének nevezte a megrendelést. „A legkorszerűbb technológiát biztosítjuk a világ egyik legnagyobb szabású nagy sebességű vasúthálózati fejlesztéséhez. Ez a következő generációs vasúti járműre szóló megrendelés – amely mérföldkövet jelent munkánkban – egy pozitív, produktív, hosszú távú kapcsolat eredménye” – tette hozzá.
A ZEFIRO 380-as vonatok a Bombardier Sifang Transportation gyárában készülnek a kínai Csingtaóban. A mérnöki tervezőmunkát Csingtaóban és az európai Bombardier központokban végzik, a projekt irányításáért és az alkatrészek szállításáért pedig az európai és a kínai gyárak felelősek.
A Bombardier Sifang Transportation Ltd. a Bombardier és a CSR Sifang mozdony- és vasúti kocsi gyártó cég közös vállalata, mely a kínai piac számára szállít személyvonatokat. Megalakulása óta több mint 1000 személyvonattal, többek között nagy sebességű vonatokkal és csúcsminőségű személykocsikkal látta el a kínai vasúthálózatot. A jelenlegi, 80 darab vonatra szóló, 4 milliárd dolláros megrendelésből a Bombardier 2 milliárd dollárral részesedik.
Kapcsolódó cikk:
450 km/óra – vonat, ami gyors, mint egy repülőgép