Elégedettek a fővárosiak a csapvíz minőségével
Egy telefonos kutatás szerint a Budapesten és környékén lakók döntő hányada szerint a vezetékes víz kiváló minőségű, így sokan napi rendszerességgel fogyasztják ivóvízként is.
Az elmúlt évekhez hasonlóan a kutatást a BellResearch végezte a Fővárosi Vízművek ellátási körzetébe tartozó fővárosi lakosok és az agglomerációs településeken élő fogyasztók körében, 1002 telefonos interjú keretében. A kutatásban feltett kérdések többek között kitértek arra, milyennek ítélik ügyfeleink a csapvíz minőségét, mennyire elégedettek az ügyintézési lehetőségekkel és mennyire ismerik a vízórákkal kapcsolatos tennivalókat.
Az idei kutatás alapján a Fővárosi Vízműveket a fogyasztók szerint a megbízhatóság, a pontosság és a minőségi szolgáltatás jellemzi. A megkérdezettek a szolgáltatás folyamatosságát, a fogyasztás mérésének, leolvasásának és számlázásának pontosságát, illetve a megfelelő víznyomást tekintik a szolgáltató fő erősségeinek. Emellett a 2008-as évhez képest fogyasztóink javulást éreznek a víz észlelt tisztaságával, az ügyintézés egyszerűségével, korrektségével és gyorsaságával kapcsolatban.
A vízszolgáltatással a régió lakossága elégedettebb, mint tavaly: míg 2008-ban átlagosan 81 pontra értékelték, addig idén ugyanez az érték elérte a 84 pontot, a legmagasabb pontszámot a közüzemi szolgáltatók között.
A válaszadók több mint 80 százaléka szerint a vízminőség jó, illetve kiváló, és elenyésző (csupán 2%) azoknak az aránya, akik nem elégedettek a vezetékes ivóvízzel. Javult a csapvíz keménységének megítélése is. A válaszolók 100 pontos skálán 68-as értéket adtak erre a jellemzőre, mely tíz pontos javulást jelent az előző évhez képest.
A megkérdezettek kedvezően értékelték munkatársainkat mind szakértelmük, mind kommunikációs stílusuk szempontjából. A válaszadóktól kiemelt dicséretet kaptak a telefonos ügyfélszolgálaton dolgozók. Az ügyfélszolgálatra vonatkozó kérdésekre adott válaszok emellett alátámasztották saját tapasztalatainkat: a fővárosiak döntő többsége probléma esetén továbbra is telefonon lép kapcsolatba társaságunkkal, az e-mailen beérkező megkeresések aránya továbbra is alacsony.
Ezzel együtt azonban érzékelhetően nő a társaság online jelenléte iránti érdeklődés. Míg 2008-ban a megkérdezettek 15%-a, addig idén már az egynegyedük ismerte a Fővárosi Vízművek honlapját, és tízből nyolcan pozitívan nyilatkoztak az oldal megjelenéséről, használhatóságáról.
Egy szolgáltató megítélésének sarkalatos pontját jelentik a díjjal kapcsolatos ismeretek és vélemények. Bár az elmúlt néhány hónap a lakosság számára nagyrészt kedvezőtlen, megszorításokról, áremelkedésekről szóló híreket tartogatott, az általános negatív hangulat a Vízművek és a vízdíj megítélésére nem nyomta rá bélyegét.