Őszintén, hány autójuk van?

A válság ellenére nőtt az autóval rendelkező háztartások száma: a felnőtt lakosság közel felének van saját tulajdonú gépjárműve.
A Bosch megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és -javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és a választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás, amely során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.
A gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében – a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is sokan használják autóikat. Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral rendelkező márkák. A Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Mindemellett visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya.
Nőtt a független autószervizek szerepe
A Medián kutatása alapján az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben az autótulajdonosok. A reprezentatív felmérés új trend kialakulását mutatja: az emberek egyre inkább a független autójavítókhoz fordulnak járműveikkel. Csökkent, de még mindig az emberek közel tíz százaléka otthon, saját maga javítja az autóját. A szervizek esetében az autótulajdonosok számára a legfontosabb a garancia, a minőségi alkatrészek és a teljes körű szolgáltatások.