Amikor kiterjed a valóság

Külföldön is híre ment a National Geographic Channel és a UPC magyarországi interaktív kiterjesztett valóság kampányának. Egy budapesti és két vidéki bevásárlóközpontban az AR-technológia révén játszhatunk delfinekkel, leopárdokkal sőt, egy T-rex is megkergethet bennünket.
Fotó: Socialtimes
Mint promóciós eszköz, a kiterjesztett valóság (Augmented Reality – AR) igen nagy népszerűségre tett szert az utóbbi időben. Szinte hetente feltűnik egy-egy újabb AR kampány. Néhányuk igencsak látványosra sikeredik, de ezt általában csak az okostelefonok tulajdonosai tapasztalhatják meg. Most azonban az Appshaker megoldotta ezt a problémát, és létrehozott egy intelligens AR területet, amely segítségével bárki megláthatja, mit tud ez a technológia.
Magyarországon ez az első alkalom, hogy ilyenformán a közönség megismerkedhetett a kiterjesztett valósággal. A National Geographic Channel ugyanis ezzel a kampánnyal népszerűsíti magát hazánkban. Egy budapesti és két vidéki bevásárlóközpontban felszereltek egy hatalmas kivetítőt, amelyre feltekintve egy másik világban találják magukat a nézelődők.
A kiterjesztett valóságban vadállatokkal, delfinekkel, dinoszauruszokkal, űrhajósokkal léphetnek kapcsolatba a járókelők, sőt egy hatalmas viharba is kerülhetnek. A kampány különlegessége, hogy az emberek nemcsak nézegethették a felbukkanó állatokat, hanem a megfelelő pontra állva interakcióba is léphettek velük.
A részben magyar szakemberekből álló csapat tagjai fotókat és videókat készítettek, s ezeket megosztották a Facebookon, tovább növelve a 21. századi marketingeszköz hatékonyságát.
A székesfehérvári Alba Plázában vasárnapig élvezhetik az AR-technológia csodáit a látogatók.
Forrás: socialtimes.hu
A kiterjesztett valóságról magazinunkban is olvashat A Terminátor szemével című cikkünkben – National Geographic Magyarország magazin, 2011. június