A virtuális világ előnyei
Egy új kutatás szerint a virtuális világ új tanulási lehetőségeket és számtalan szituációs gyakorlatot kínál az életben nehezen boldoguló fiatalok számára.
Fotó: dreamstime
A Gazdasági és Társadalmi Kutatásokkal Foglalkozó Társaság Inter-Life projektjének oktatói kifejlesztettek egy 3D virtuális világot, melyben a fiatalok saját maguk által irányított, háromdimenziós avatar karakterek segítségével tevékenykedhetnek. A virtuális világ egy, a valódi életünkkel párhuzamosan létező, élethű és interaktív környezetet biztosít.
Segítségével olyan képességek fejleszthetőek, mint például a szervezőkészség, melyre a valós életben is gyakran szükségünk van. A projekt hosszú távú, kreatív lehetőségeket is kínál használóik számára a filmkészítéstől kezdve a fotózásig, bátorítva őket a különféle földrészeken átnyúló, online együttműködésre. A résztvevők az online játékokból jól ismert módon kommunikálhatnak egymással.
„A virtuális világban lényeges idő szánható a gyerekekkel való közös munkára, s az oktatás és gyakorlás földrajzi szempontú kiszélesítése jelentős lehet. Ez pedig a 3D világban hatékonyabban megvalósítható, mint más interneten elérhető technológiákkal.” – nyilatkozta a kutatást vezető professzor, Victor Lally.
Az Inter-Life projekt a Technológia Által Támogatott Tanulási Kutatási Program része, és célja, hogy leszűkítse az elméleti ismeretek és a gyakorlat közötti űrt a fiatalok mindennapi életében.
Az alkalmazások lehetősége szinte határtalan. A 3D világában a teleportálás funkciójának köszönhetően szabadon lehet ugrálni a helyszínek között, és részt venni tudományos szimulációkon és kirándulásokon. A tanulók rögzíthetik tevékenységeiket, ezt megoszthatják társaikkal és kicserélhetik véleményüket, nézeteiket.
„Ezzel a technológiával a felnőttek és fiatalok kedvükre együttműködhetnek, akár bonyolult feladatokban is. A módszerrel gyakorlásra alkalmas terek, interjúk szituációk és üzlet környezetek is szimulálhatóak” – tette hozzá Lally professzor.
Forrás: sciencedaily