A Föld lakóinak nagy része jobb életre vágyik
Az emberiség csupán egyharmada elégedett az életével, kétharmada viszont többre vágyik. A magyaroknál még ennél is nagyobb a változtatásra való igény. Hazánk lakosságának kilenctizede szeretné, ha sorsa kedvező fordulatot venne.
Fotó: dreamstime
A 24 országban, közel 20 ezer fő megkérdezésével készült felmérés alapján
a világ lakosságának viszonylag kis hányada, 36 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy “az életem úgy jó, ahogy van, nem szeretnék ennél többet”. Ez egyben azt is jelenti, hogy a többség, 64 százalék változtatni szeretne sorsán.
A vizsgálatban szereplő országok közül hazánk lakosságán kívül (89%) a dél-koreaiak (81%), az oroszok (78%) és a dél-afrikaiak (74%) szeretnének javítani a helyzetükön.
Az életükkel leginkább Szaúd-Arábiában elégedettek az emberek, csak 36 százalék változtatna jelenlegi helyzetén. Az Indiában és Svédországban mintegy 40 százalék vágyik jobb életre.
A felmérés arra is fényt derített, hogy emberek 73 százaléka szerint a boldogabb élet záloga a tervezés, bár azok is viszonylag sokan vannak (27%), akik szerint az élet csak úgy, megtörténik velük. A magyarok az átlagnál kevésbé fatalisták, 87 százalékuk úgy véli, hogy tervezéssel közelebb jutunk a teljesebb élethez.
Az életminőség javulásához az akaraton és a terveken kívül olyan külső körülményeket is szükségesnek tartanak az emberek, mint az erősebb nemzetgazdaság (89%), a megélhetés kedvező feltételrendszere, vagy a szorosabb családi kötelék (84%). A makrogazdasági tényezők és az egzisztenciális szempontok a magyarok számára is a jobb élet legfontosabb összetevői. Honfitársaink szerint a boldogabb élethez erőteljesen hozzájárul még a családi összetartás és az új kihívások keresése, meg a tanulás. Nemzetközi szinten is sokan említették még a minőségi élet fontos összetevőjeként az étkezést és az alvást.
Az emberek 80 százaléka szerint a minőségi élet komplex kérdés, túlmutat a fizikai vagy szellemi egészségen. Ezt a nézetet leginkább a kínaiak vallják (97%), de az indonézek (95%), a franciák (90%), a magyarok (90%), a lengyelek (88%) és a dél-koreaiak (85%) is az átlag feletti arányban osztják ezt a nézetet.
Forrás: Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt