Okostelefonok a mindennapjainkban

Az okostelefonok elterjedésével a kommunikációs eszközök mindennapi használata is változik, mivel ezeket a kapcsolattartásban, a tájékozódásban, a szórakozásban egyaránt használjuk.
Fotó: dreamstime
Az Ipsos és a Telenor Magyarország közös kutatása szerint napjainkban a magyarországi felnőtt lakosság 27 százaléka, azaz közel 2,3 millió lakos rendelkezik ilyen készülékkel, s ma már az ügyfelek kétharmada okostelefont vásárol.
A felmérésből kiderül az is, hogy a magyar okostelefon-használók 62 százaléka csak 2011 és 2012 között cserélte le régi telefonját. A készüléket használók száma minden korosztályban növekszik, ám a 30 év alattiak körében a legmagasabb. A tipikus felhasználó olyan fiatal, magas státusú és magas iskolai végzettségű ember, aki gyakrabban olvas, sportol és hallgat zenét, mint a hagyományos telefonok tulajdonosai, valamint az átlagosnál nyitottabb. Tízből öten azért választanak okostelefont, mert a szolgáltatók kedvezményes ajánlatai felkeltik érdeklődésüket, miközben 56 százalékuk vásárol adatcsomagot készülékéhez.
A kutatásból az is kiderül, hogy a férfiak és nők körében eltérnek az okostelefon-használati szokások. A nők például másfélszer annyit facebookoznak készülékükről, mint a férfiak. Legtöbben ebédszünetben jelentkeznek be, de délelőtt és délután is intenzíven követik a közösségi oldal híreit. A férfiak ellenben inkább a munkaidő végén lépnek be, napközben kevésbé figyelik az oldalt telefonjukról.
Az alkalmazások népszerűségét illetően pont fordított a helyzet: az applikációkat inkább a férfiak használják. Míg a nők átlagosan 10, addig a férfiak 18 alkalmazást telepítenek készülékükre. Ez a tendencia minden területen megfigyelhető. Nemcsak a pénzügyekkel, de a vásárlással kapcsolatos alkalmazások is népszerűbbek a férfiak körében. A pénzügyi alkalmazásokkal rendelkező felhasználók 72 százaléka, a vásárlással kapcsolatos applikációkat használóknak pedig 64 százaléka férfi.
Az okostelefon-használók a legkülönfélébb élethelyzetekben küldenek e-maileket készülékükről. A mobilinternet-előfizetők 68 százaléka a tömegközlekedés, 66 százalékuk a várakozás időszakát használja ki, 49 százalékuk otthoni internetezés közben, 50 százalékuk sörözőből, étteremből, szórakozóhelyről küld elektronikus levelet. Munkahelyükön munka- és magánügyben egyaránt küldenek e-maileket készülékükről: értekezlet közben 71 százalékuk munkaügyben, a kávészünetekben pedig 75 százalékuk magánügyben levelezik telefonjáról.
A kutatás adatfelvétele 2012 második félévében zajlott.
Forrás: MTI