Szeretem a kihívásokat! (x)
Hegedüs Éva, a GRÁNIT Bank alelnök – vezérigazgatója nemcsak saját magát, hanem csapatát is kihívások elé állította, amikor 3 és fél éve a tulajdonosokkal úgy döntöttek, elindulnak egy, Magyarországon még meglehetősen ismeretlen úton, és létrehozzák az ország első, nagyrészt interneten működő bankját.
Azóta a GRÁNIT Bank mérlegfőösszege a tízszeresére nőtt, egyre többen bankolnak kényelmesen, „karosszékből”, a pénzintézet pedig a legújabb számlacsomagjaihoz a leginnovatívabb technikai újdonságokat vezeti be. Már sikeresen működik a VideóBank, és az online felületen 5-8 perc alatt bárki nyithat bankszámlát. November közepén indult el a „GRÁNIT Most” MasterCard betéti kártya termék, amelynél az ügyfél a számlanyitással együtt azonnal kézhez kapja a bankkártyáját.
A GRÁNIT Bank jelenleg közel 20 000 számlát kezel, amelynek több mint 60 százaléka olyan lakossági számla, amelyet már online nyitottak – mondja Hegedüs Éva. – Az eddigi eredmények visszaigazolták, hogy a lakossági ügyfelek nyitottak az általunk kínált megoldásokra. A különböző számlacsomagok megfelelően alkalmazkodnak azon ügyfelek igényeihez, akik sok tranzakciót bonyolítanak, de azokhoz is, akik elsősorban a megtakarításokat részesítik előnyben. A GRÁNIT Bajnok Plusz Számlacsomagunk például tranzakciós illeték nélkül(!) havi 4 ingyenes készpénzfelvételt tesz lehetővé bármely magyarországi ATM-ből. (részletek a http://bajnok.granitbank.hu/ oldalon)
Az ügyfelek könnyen informálódhatnak arról, menyire előnyösek számukra a GRÁNIT Bank ajánlatai, hiszen a mindenki számára elérhető, a bankoktól független, különböző lakossági számlacsomagokat összehasonlító internetes oldalakon gyakran az első, de legalább az első három helyen szerepelünk – hangsúlyozza az alelnök-vezérigazgató asszony. – Megjegyzem, ez igaz a vállalati szolgáltatásokra is. Szintén jó jel emellett, hogy az új ügyfeleink 50 százaléka már meglévő GRÁNIT Bankos kapcsolat alapján érkezik.
Arra a kérdésre, mennyire számított nagy bátorságnak a bank vezetése részéről belevágni egy olyan üzleti modell felépítésébe, amely jelentős mértékben az interneten alapuló szolgáltatásoknak bizalmat szavazó ügyfeleket kívánja megszólítani, Hegedüs Éva határozottan, mosolyogva válaszol.
A GRÁNIT Bank valóban olyan üzleti modellt követ, amelyben kulcsszerepük van az innovatív, elektronikus és interneten alapuló szolgáltatásoknak. A Bank által alkalmazott megoldással azonban az ügyfél személyesen, kényelmesen és gyorsan intézheti pénzügyeit, anélkül, hogy elindulna egy bankfiókba sorszámot húzni. Ha van asztali gép, laptop, okostelefon (Android, iPhone) vagy táblagép a közelében, gyakorlatilag bármilyen banki ügyletet el tud intézni, úgy, hogy élő, valós idejű kapcsolatba lép munkatársunkkal. Ez a VideóBank szolgáltatásunk, amelyen keresztül az ügyfél a beszélgetés alatt kérdéseire, villámgyorsan kaphat írásos dokumentumokat is a banki ügyintézőtől. A kapcsolathoz az ügyfél a weblapunkról, vagy a Google Play áruházból illetve az Apple Appstore-ból egy kattintással letöltheti az alkalmazásunkat – sorolja a lehetőségeket Hegedüs Éva, miközben maga is megérinti készülékén a VideóBank szolgáltatás eléréséhez szükséges ikont.
Az ügyintézővel zajló beszélgetés ideje alatt, az online küldött dokumentumokat meg is tudja nézni az ügyfél – folytatja, miközben köszön a közben létrejött videókapcsolat miatt a vonal másik végén megjelenő ügyintézőnek. – Be kell látni – mondja határozottan –, hogy ma már senki nem szeret sok időt áldozni az ügyintézésre, beleértve a bankkal kapcsolatos ügyek bonyolítását is. A VideóBank-os megoldás azonban amellett, hogy az ügyfélnek is jó, mivel kényelmes és kedvező kondíciókat tesz lehetővé, a Bank számára is előnyös, hiszen a fiókok működési költségeit meg tudjuk spórolni. Ez pedig hosszú távon a hagyományos banki működéshez képest magasabb megtérülést jelent – magyarázza a vezérigazgató asszony, miközben elköszön a videóbank ügyintézőjétől, aki valóban mindenről pontosan úgy tájékoztatott bennünket a kép- és hangkapcsolat segítségével, mintha egymással szemben egy bankfiókban ülnénk. A www.granitbank.hu/bankfiokazotthonaban weboldalon egyébként mindenki egyszerűen és gyorsan kipróbálhatja, hogy hogyan érhető el asztali gépéről, laptopjáról, mobiltelefonjáról, vagy tabletjéről a GRÁNIT Bank VideóBank szolgáltatása.
Természetesen vannak olyan ügyek – folytatja Hegedüs Éva -, amelyeket csak bankfiókban lehet megoldani. Például a szerződéskötés aláírásához be kell fáradnia az ügyfélnek a GRÁNIT Bank központi ügyfélszolgálatára, vagy az értékesítési pontjainkra. Jelenleg Budapesten két helyszínen és 10 vidéki nagyvárosban van ilyen ügyfélirodánk. Ám ha az ügyfél úgy kívánja, a számlanyitáshoz szükséges szerződés aláíráshoz munkatársaink a fővárosban fel is tudják keresni Őt az otthonában, vagy a megadott címen. A folyamatos termékfejlesztés szintén alapvető követelmény a lakossági bankolásban, így a Westend bevásárlóközpontban egy kampányt indítottunk, amely egy új MasterCard betéti kártyát vezet be a piacra. Ez a GRÁNIT Most bankkártya. Ennek különlegessége, hogy az igénylést követően az ügyfél azonnal kézhez kapja kártyáját, ami egy órán belül aktiválódik is. Ezzel párhuzamosan betéti akciót is indítottunk, amellyel akár 5 százalékos éves kamat (és EBKM) is elérhetővé válik, sőt az az első éves kártyadíjat sem kell megfizetni.
Keressen minket az interneten a www.granitbank.hu oldalon és a VideóBankunkon keresztül: www.granitbank.hu/bankfiokazotthonaban
(x)