Bringával Boltba
A Bringával Boltba kampányt a Kerékpárosklub egy szabadtéri fotókiállítással indította útjára, 2013. december 17-én. Az óriási méretű képek arról tanúskodnak, hogy a kerékpárral való vásárlás természetes része lehet életünknek.
A budapesti Deák Ferenc utcában kiállított molinók különböző kerékpárral közlekedő budapestiek egy-egy jellemző élethelyzetét mutatja be. A képeken láthatunk lányaival bevásárolni járó cargo-bringás apukát, egyetemista fiatalt, turkálóban vagy épp a Váci utcában vásároló lányt, piacra járó anyukát.
A fotók azt hivatottak illusztrálni, hogy kerékpárral bárki el tudja intézni hétköznapi bevásárlását, csupán egy kosárra, egy csomagtartóra, vagy nagyobb szállítmányokhoz egy teherhordó biciklire lehet szükség. Az autózás költségeinek megspórolásán túl elkerülhetőek a dugók és nincsenek parkolási gondok.
A kiállítás megnyitója a Kerékpárosklub országos Bringával Boltba kampányindítója is: itt indította el a klub országos felhívását boltok, üzletek számára, hogy a kerékpárral érkezőknek építsenek bikliparkolókat. Önkénteseiket útnak indították az ország minden pontjára azokkal a prospektusokkal, melyek tájékoztatást nyújtanak az érdeklődő kereskedőknek arról, miért érdemes támogatniuk a kerékpáros vásárlást, és mit tegyenek annak érdekében, hogy hozzájuk is egyre többen jöjjenek biciklivel.
A kampány a Nemzeti Környezetügyi Intézet támogatásával, valamint a nemzetközi CycleLogistics projekt keretében valósul meg Magyarországon. Az európai uniós projekt 2011 májusától 2014 áprilisáig 11 országban azt célozza, hogy a városi áruszállításban csökkenjen a motorizált forgalom.
Forrás: Magyar Kerékpárosklub/ ng.24.hu