Divat a lepel alatt

A rendkívül szigorú vallási szabályokat követő Szaúd-Arábiában kötelező női viselet csupán első látásra tűnik egyformának.

Fotó: abayadesign/facebook
A legtöbbször koromfekete abaján (bő köpeny) is rengeteg apró, észrevétlennek tűnő részlet lehet egyedi, nem is beszélve a többi hagyományos muszlim ruhadarabról. A hatalmas – és eddig nagyrészt meghódítatlan – muszlim piac a nagy nyugati luxusmárkák figyelmét is felkeltette. Bár a muszlim nők megjelenését az előírások határozottabban befolyásolják, mint más vallást követő társaikét, ők sem garasoskodnak, ha a divatról van szó. 2013-ban a muszlim vásárlók világszerte 266 milliárd dollárt költöttek ruházati cikkekre, ez a szám 2019-re a számítások szerint 484 milliárdra kúszhat föl. A muszlim országokban ráadásul jóval gyorsabban gyarapodik a népesség, a lakosság lélekszáma 2050-re elérheti a keresztényekét – az igényeiket kiszolgáló divatházak tehát biztos vásárlókra számíthatnak.
Egyes nyugati márkák már évekkel ezelőtt megjelentek a Közel-Keleten a Ramadánra időzített kollekcióikkal. A fiatal nőknek szánt daraboknál jóval visszafogottabb, magasan záródó, bő szabású, hosszú modellek még nem minden esetben minősültek nyilvános viseletre megfelelőnek, ám maga a lépés is jelzi, hogy a divatmárkák mind nagyobb figyelmet fordítanak az eddig mellőzött piaci szegmensre. A közelmúltban egy olasz luxusmárka is bejelentette, hogy piacra dobja saját abajakollekcióját.