Neves díjakat kapott a National Geographic
A National Geographic lett az év médiavállalata, miután több Webby-díjat is begyűjtött.
A Webby-díjakat évente adja át a Nemzetközi Digitális Művészeti és Tudományos Akadémia (IADAS) az interneten kimagasló teljesítményt elérő szereplőknek. Az elismerés az internetes világ legfontosabb és egyik legrégebbi díja, melyre gyakran hivatkoznak az internet Oscarjaként. A versenyen a több mint száz kategóriában két nyertest hirdetnek, az egyiket a szakmai zsűri, a másikat a közönség választja ki.
Az IADAS 2022. április 26-án jelentette be a 26. év nyerteseit. Idén több mint 14 ezer nevezés érkezett a világ több mint 70 országából, a közönségszavazáson pedig nagyjából 500 ezer felhasználó közel 2 millió voksot adott le.
2022-ben többek között a NASA globális klímaváltozási weboldala, az Uber vakcinációt segítő kezdeményezése, Billie Eilish énekesnő és Conan O’Brien humorista kapnak díjat. A teljes lista a Webby hivatalos oldalán érhető el. Maga a gála május 16-án lesz, az átadó egyik különlegessége, hogy a győztesek legfeljebb ötszavas beszédet mondhatnak.
A National Geographic 2022-ben különösen jól szerepelt. 11 kategóriában összesen 13 első helyet szerzett: nyolc esetben közönségszavazáson, egy esetben a zsűri döntése nyomán, két kategóriában pedig a közönségnél és a zsűrinél is nyert. A National Geographic idén a legtöbb díjat zsebelte be, és elnyerte a Webby Az Év Médiavállalata címet is. Ez a harmadik alkalom, amikor a National Geographic érdemelte ki az elismerést.