Együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Milyen környezeti, technológiai kihívások előtt áll a pamutipar napjainkban? Hogyan lehet átállni a fenntarthatóbb termelési módszerekre a Föld legfontosabb gyapottermő vidékein?

Fotó: National Geographic Channel/Mirella Pappala
Többek között ezeket kutatja új dokumentumfilmjében a NatGeo, amely a C&A divatmárkával együttműködésben készült.
A Gyapot – A divat növénye című műsor európai premierje kapcsán Alexandra Cousteau, a vízügyi problémák és a fenntarthatóság nemzetközileg elismert szaktekintélye, valamint Jeffrey Hogue, a C&A nemzetközi divatmárka fenntarthatósági felelőse is hangsúlyozta a szemléletváltás fontosságát a pamutiparban. „Nagyjából a globálisan gyártott ruhák felénél használnak pamutot, ám a hagyományos gyapotgazdálkodás visszafordíthatatlan károkat okoz a bolygónknak” – mondta Cousteau a film berlini bemutatóján. Jeffrey Hogue hozzátette: „Örömmel támogatunk egy olyan dokumentumfilmet, amely bepillantást enged a fenntarthatóbb gyapottermesztési módszerekbe. Szeretnénk felhívni a márkák és a fogyasztók figyelmét, hogy a biogazdálkodással előállított pamut számtalan előnyt biztosít bolygónk és annak lakói számára.”
Fotó: National Geographic Channel/Mirella Pappala
Pratibha Syntex LTD gyárában
Fotó: National Geographic Channel
A 60 perces dokumentumfilmben Alexandra Cousteau bemutatja, milyen fontos átállni az új, környezetbarát termelési módszerekre. A műsorvezető bejárja az indiai Madhja Prades gyapotföldjeit, hogy testközelből ismerkedhessen meg a gyapottermesztéssel és találkozhasson a helyi gazdálkodókkal, akiknek sokat javult az élete, mióta a hagyományos módszerek helyett a környezetkímélőt használják. Az Indiában és másutt dolgozó munkatársakon kívül találkozik a legfontosabb németországi és amerikai piaci szereplőkkel is. Cousteau elbeszélget az egyik leghaladóbb gondolkodású divatház, a C&A szakértőivel is, hogy megértse, miért mutatkozik globális igény a biogazdálkodásra, és miért vált fontossá a nemzetközi összefogás ezen a területen. „Az európai divatcikkek fogyasztóinak meg kell értenie, hogy súlya van a választásuknak a gyapottermesztő országok környezetkímélése szempontjából”– mondta Jeffrey Hogue, a C&A fenntarthatósági felelőse.
Alexandra Cousteau a C&A biopamutból készült gyermekruhák részlegén.
Fotó: National Geographic Channel
Deborah Armstrong, a National Geographic Partners Europe alelnöke megjegyezte: „A National Geographic hisz a tudomány, a felfedezés és a történetmesélés világformáló erejében. A ruhagyártás olyan hatással van a környezetünkre, amire sokan nem is gondolnának. A Gyapot – A divat növénye című alkotás ezt a hatást hangsúlyozza, valamint magával ragadó módon számol be a lehetséges megoldásokról.”
A dokumentumfilmet hazánkban 2016. május 23-án, hétfőn 18 órakor mutatja be a National Geographic Channel.