Rekord: hét perc alatt repült át a La Manche-on a légiakrobata
A testére erősített siklószerkezet segítségével, segítség nélkül repült át egy osztrák „kalandor” az Angliát és Franciaországot elválasztó csatorna fölött.
A La Manche átszelésére Doverből, pontosabban egy tízezer méterrel Dover fölött repülő gépről indult neki Felix Baumgartner. Mínusz negyven fokban, 350 kilométeres kezdősebességgel, hat és fél perces siklás után elérte Franciaország partjait, ezer méter magasban kioldotta az ejtőernyőjét, és aztán majdnem az életét vesztette…
…lába ugyanis beakadt az ernyő zsinórjaiba, és csaknem tragédiába fulladt a rekordkísérlet. Szerencsére a rutinos légiakrobata megoldotta a helyzetet: egy erőteljes vágás a késsel – és máris simán a földre ereszkedett. Baumgartner egyébiránt régóta ismert extravagáns mutatványairól. Ő volt az, aki a malajziai fővárosban, Kuala Lumpurban ejtőernyővel ugrott le a Petronas-Towers, a világ egyik legmagasabb felhőkarcolójának tornyáról, aztán „lebukfencezett” a riói Krisztus-szoborról is.
Most viszont müncheni diákok ötletét valósította meg: ők találták ki a „Szárny” (Flügel) elnevezésű szerkezetet, amellyel siklórepülést lehet végezni. A müncheniek négy éve készítették el az első Flügelt, és tesztpilótát kerestek hozzá. Nem sokáig kellett kutatniuk – Baumgartner, a mindenre kapható légiakrobata örömmel vállalta el a feladatot.
Aerodinamikai szakértők aztán továbbfejlesztették a Flügelt, és a végleges verzió tíz kilót nyomott, fesztávolsága pedig 1, 8 méteres lett. Kormányozható szerkezete tökéletes manőverezést biztosított. A repülőalkalmatosságot a Carbo Tech Composites cég készítette el, amely egyébként beszállítója a BMW-Williams Forma-1-es versenyistállónak és a 24-órás Le Mans-i autóversenyen résztvevő Audi-csapatnak is.