Diákok fejlesztik a jövő munkahelyét

3D-s szemüveget és érzelemfelismerő algoritmust is fejlesztettek a Rochesteri Műszaki Egyetem diákjai a Xerox számára. Újításaikkal arra keresték a választ, hogyan lehet megkönnyíteni a munkafolyamatokat.
Az első helyezett diák-kutatók elképzelése a virtuális munkahelyről
A „Beyond The Office” (Irodától távol) elnevezésű kutatás keretében a Rochesteri Műszaki Egyetem (RME) 42 végzős hallgatóját hívták meg, hogy a távmunka, az információs túlterheltség, a bizalom, a globalizáció témaköréhez kapcsolódó kutatásokat végezzenek. A fejlesztőkből és tervezőkből álló munkacsoportok öt hónapot kaptak arra, hogy megálmodják és létrehozzák a jövő munkahelyét.
„Ha olyan szolgáltatásokat és eszközöket akarunk készíteni, amelyekkel a vállalkozások javíthatnak munkamódszereiken, akkor fontos, hogy a jövő munkavállalóinak egy csoportját is bevonjuk ezek kifejlesztésébe” – hangsúlyozta Tong Sun, a vezető kutató. A vállalat tudósai és mérnökei a három legkiválóbb eredményt nyújtó csapatot összesen 10 000 dollárral díjazták.
A pályázat első helyezettje a munkavállalók elszigetelődésével foglalkozott, ugyanis a távmunkában dolgozók számának gyors növekedésével ez egyre nagyobb probléma. A csapat virtuális 3D-munkakörnyezetet fejlesztett ki, amelyhez a szem elé képet vetítő speciális szemüveget és élő videovetítést használtak. Az ügyesen kivitelezett videós szimuláció és a jól működő prototípus miatt választották a legjobbnak ezt a fejlesztést.
Szintén egészen új megközelítéssel szolgál a második helyezett terv is. A csapat megálmodta a jövő autószerelőinek munkahelyét. Az „Autószerviz extra” névre keresztelt pályázatukban a 3D diagnosztikához nagyméretű érintőfelületeket készítettek. A műhely padlójába épített érintőtábla rákapcsolódik az autók fedélzeti számítógépére, így a szerelők gyorsabban megtalálhatják a hiba okát, rendelhetnek cserealkatrészeket és felügyelhetik a munkafázisokat. A szerelő olyan AR-szemüveget visel, mely információs grafikákkal, valósidejű adatokkal és instrukciókkal segíti munkáját. Az ügyfelek mobiljuk segítségével követhetik nyomon a munka menetét, illetve hagyhatják jóvá az egyes javításokat, s mindeközben kérdéseket is tehetnek fel a szerelőknek.
A harmadik díjat elnyerő diákok olyan komplex felügyeleti rendszert dolgoztak ki, amely összeköti a gondozókat a rájuk bízott emberekkel. A rendszert a szervezettség javítására, a kommunikáció erősítésére és a hatékonyság növelésére találták ki. A csapat gyermekfelügyeletre és idős emberek gondozására dolgozott ki új modellt. A gondozottak smartID karkötőt viselnek, amellyel fizikai állapotukat és mozgásukat lehet nyomon követni.
A kutatást megrendelő cég azt tervezi, hogy a diákok ötleteit a gyakorlatban is alkalmazzák.
Forrás: Xerox Research Center, Webster