Emmy-díj egy magyar utómunka stúdiónak!

A tévés Oscarnak is nevezett Emmy-díjat idén a budapesti székhelyű Colorfront kapta az On-Set Dailies szoftverének elismeréseként.
A Colorfront alapítói (balról jobbra) Jászberényi Áron és Jászberényi Márk, valamint a szoftverfejlesztő Priskin Gyula.
Az amerikai Televíziós Művészetek és Tudományok Akadémiája (Academy of Television Arts & Sciences) idén helyi idő szerint október 25-én, Hollywoodban 64. alkalommal osztották ki.
A műszaki Emmy-t minden évben olyan cégek vagy személyek kapják, akik jelentős fejlesztéssel járulnak hozzá a televíziós iparághoz, esetleg már meglévő módszerek továbbfejlesztésével, vagy olyan innovációkkal, melyek alapjaiban változtatják meg a televíziós műsorok közvetítésének, rögzítésének vagy vételének technológiáját.
A Colorfront technológiája gyökeresen megváltoztatta a tévésorozatok és mozifilmek készítésének módját.
A Televíziós Művészetek és Tudományok Akadémia indoklása szerint a Colorfront On-Set Dailies termékének segítségével lehetővé vált a digitális képrögzítési technológiára átállt televíziós műsorok és sorozatok napi forgatott nyersanyagának hatékony feldolgozása. Különleges adatfeldolgozási sebességének köszönhetően az On-Set Dailies a napi forgatott anyagból készített musztert rendkívül rövid határidővel – a legjobb minőségben feldolgozva, „megfényelve”, a felvett hangsávokkal szinkronizálva, a megfelelő formátumokban – bocsátja a vágók, és a produkción dolgozók rendelkezésére.
A Colorfront On-Set Dailies 2011 tavaszán debütált az Egyesült Államokban, Las Vegasban az iparág legnagyobb kiállításán, a National Association of Broadcasters (NAB) rendezvényen. A vezető amerikai utómunka stúdiók és filmes laborok a napi több órányi digitálisan rögzített felvételek feldolgozására ma már szinte kizárólag ezt a technológiát használják. A termék rendkívül rövid idő alatt meghatározó piaci részesedést ért el.
Az elmúlt két évben, a televíziós iparágban hatalmas változás zajlott le: a nagy televíziós show-k és a sorozatok gyártói a forgatásokon a 35 milliméteres film negatívról digitális technikára álltak át. Az új generációs digitális kamerák már a filmmel megegyező minőségű felvételeket készítenek, így megtakarítható a nyersanyag költsége, a filmelőhívásra, az előhívott negatív szkennelésére és a videó átírásra fordított kiadás.
A Colorfront új termékét ugyanaz a csapat fejlesztette ki, aki 2010-ben az amerikai Filmművészeti és Filmtudományi Akadémiától (AMPAS) a Lustre fényelő rendszer kifejlesztéséért technikai Oscar-díjat kapott.
„A legnagyobb köszönettel tartozunk az Akadémiának ezért a megtisztelő elismerésért” – mondta Jászberényi Áron, a Colorfront ügyvezetője. „Ezt a sikert olyan új fejlesztésekkel értük el, melyek hatékonyan támogatják a digitális forgatás utómunka-folyamatait, a valós produkciós használattal járó tapasztalat pedig lehetővé tette, hogy megőrizzük vezető pozíciónkat ezen a területen.”
Forrás: ng.24.hu