Megállapodást kötött a National Geographic és a NASA
Az Artemis II, vagyis az új holdprogram első emberes útján zajló események hírmondójául a National Geographicot választotta ki a NASA.
Az Artemis holdprogram első, legénység nélküli útjára 2022 év elején kerülhet sor, ám a második küldetésén már űrhajósok is részt vesznek, de ekkor még nem landolnak a Holdon, csupán megkerülik, mintegy a későbbi leszállással is járó út főpróbájaként. (Az 1960-as évek végén az Apollo programban hasonlóan jártak el egyébként.)
Az Artemis II útján négy űrhajós – három az USA, egy pedig Kanada képviseletében – vesz majd részt, az Orion űrhajóval egyszer fogják megkerülni a Holdat, majd visszatérnek a Földre.
A NASA pályázat során választotta ki a National Geographicot médiapartnerként az Artemis II programjához, ehhez az Orion űrhajó belsejében egy kompakt, könnyű audiovizuális eszközt helyeznek majd el, és a médiavállalattal közösen üzemeltetik a projektet.
„Az Artemis II-vel visszatérünk a Holdra, ez pedig felfedezők új generációját inspirálja majd. Ezúttal olyan technológiákat és partnereket viszünk magunkkal, amelyekkel az űrhajósaink által tapasztaltakat még inkább meg tudjuk majd osztani a világgal” – mondta a NASA washingtoni főhadiszállásán Kathy Lueders az Űrtevékenységek Igazgatóságának vezetője, aki a kiválasztásért is felelős volt.
A 2020-ban meghirdetett pályázatra a National Geographic olyan tervet nyújtott be, amely szerint a küldetés során rögzített tartalmakat a világ közössége számára fogja átadni majd sokszínű médiaeszközei segítségével.
A National Geographic azt tervezi, hogy a teljes média-portfólióját – beleértve a magazinokat, a közösségi és online tartalmakat, továbbá a televíziós műsorokat – felhasználja annak érdekében, hogy eleget tegyen a megállapodásnak. Ez azt is jelenti, hogy átélhetjük majd azt, ami az Orion űrhajó fedélzetén utazó űrhajósokkal a 10 napos küldetés során történik, s velük együtt fedezhetjük fel a Holdat.