Ezzel a hajóval szállítják az űrrakétákat
A rakéta-összeszerelő üzem távol van az indítások helyszíneitől, ezért a hatalmas méretű eszközöket hajóval szállítják.
A ULA (United Launch Alliance – Egyesült Indítási Szövetség) több nagy cég és állami ügynökség közös kezdeményezése, amely 2006-os alapítása óta számtalan amerikai űreszköz indítását végezte és végzi. Az ULA eddigi, több mint 145 egymást követő rakétaindítása teljes sikerrel zajlott, nemrégiben a rakétákat szállító hajójukat, az R/S Rocketship nevű eszközt mutatták be. A hajó már a kezdetektől az űrcég munkáját segíti, sokáig Delta Mariner néven üzemelt, 2019-ben keresztelték át a Rocketship (rakétahajó) névre.
A Rocketship az ULA alabamai összeszerelő üzeméből szállítja el a rakétákat Floridába, a Cape Canaveral Űrközpontba, illetve Kaliforniába, a Vandenberg Űrközpontba. A hajó egyaránt képes folyókon és tengeren közlekedni, jól manőverezhető, 95 méter hosszú, 25 méter széles, 8618 tonnás, 16 fős személyzet él és dolgozik rajta, a fedélzetén helikopter-leszálló is található.
A hajón dolgozó tisztek és a legénység a legmagasabb szintű kiképzésen vett részt, ők bármilyen hajón, a világ bármely vizén tudnak szolgálatot teljesíteni. Az állandó legénység mellett, amikor folyószakaszon hajóznak, két olyan, több évtizedes tapasztalattal rendelkező szakember is részt vesz a hajó irányításában, akik nehéz vontatóhajó kapitányaiként tanácsadó munkájukkal segítik a Rocketship áthaladását. Mint minden hajón, itt is minden tiszt és matróz meghatározott feladatokat lát el, illetve meghatározott felelősséggel tartozik.
Az elsőtiszt a kapitány jobbkezeként számos feladattal bír, így például ő felelős a hajórakomány elhelyezéséért, a karbantartási munkákért, és adott esetben ő helyettesítheti a kapitányt. A másodtiszt feladata a navigáció, s ő felel a biztonságért is, a feladatkörébe tartozik az, hogy a hajóhídon minden berendezés megfelelően működjön. A harmadtiszt is biztonsági felelősséggel tartozik, ő ellenőrzi például a tűzoltó berendezéseket, vagy a mentőmellényeket, s ő tanítja a legénységet ezek használatára. A fedélzetmester feladata a matrózok irányítása, munkaszervezése, a hajó motorjait pedig külön szakképzett személyzet irányítja.
A hajóban rakományként elhelyezhető a maximum 49 méter hosszú rakétatest, amelyet az alabamai Decatur-ból indítanak útnak. A hajó innen a Tennessee folyón indulva, mesterséges csatornákon át a Mexikói-öbölbe hajózik, majd akár Floridába, akár Kaliforniába (a Panama-csatornán át) eljuthat. A floridai útja 8 napig, a kaliforniai útja 23 napig tart.