Az állattartók gyakrabban adakoznak

Az adományozott összeg terén viszont azok vezetnek, akik nem tartanak házi kedvenceket.

A macskatartók és a kutyatartók közti – jórészt mesterségesen gerjesztett – ellentét miatt elég sokat kutatják azt, milyen különbségek vannak e két (ráadásul átfedő) csoport között. Korábbi kutatások például vizsgálták a személyiségjegyek eloszlását, és akkor arra jutottak, hogy a macskások inkább introvertált, befelé forduló emberek.
Ennek az is lehet az oka, hogy egy kutyával sokat kell például sétálni járni, ez pedig óhatatlanul azt is jelenti, hogy másokkal találkozzunk. A macskákat nem szokás sétáltatni, így nem fognak egy parkban összegyűlni se cirmosaikkal az emberek. Emellett a macskások nyitottabb gondolkodásúak, de neurotikusabbak a kutyásoknál.
Más tulajdonságokban is eltérhetnek a két leggyakoribb házi kedvenc gazdijai. Ezért is vizsgálta meg egy amerikai kutató adományozási adatok alapján, hogy e téren miben hasonlítanak, vagy különböznek a macskások és a kutyások. A kutatásról a Dartmouth College számolt be. Közel 800 millió egyedi adomány esetét vizsgálta át, amelyeket 10 év során rögzítettek jótékonysági szervezetek, az adományozók néhány adata, tulajdonsága mellett.
Az elemzett adományok 20 és 100 000 dollár közti összegek voltak, a vizsgált 10 éves időtartam alatt. 63 millió egyedi adományozó összesen 788 millió egyedi adományát elemezték. Összeget illetően ugyan azok adakoztak a legtöbbet (átlag 1060 dollár), akiknek nem voltak háziállataik, de az állattartók adományoztak a legnagyobb gyakorisággal.
A macskatartók többféle célra adományoztak, egy picivel többször, és picivel magasabb összeget (780 dollár), mint a kutyások (700 dollár). A legkevesebbet (630 dollár) azok adományozták, akiknek mind kutyájuk, mind macskájuk volt.
A kutató szerint azok a személyiségjegyek, amelyekben eltértek a kutyát és a macskát tartók, befolyásolták az adományozási szokásaikat is. Példáéul amiatt adakoztak a macskások többféle célra, mert ők nyitottabb gondolkodásúak voltak.
A fokozottabb neurotikusságuk pedig a gyakoriságot növelhette esetükben. Az eltérések ugyan nem nagyok, nem gyökeresek, ám érdemes lehet ezekre odafigyelni egy-egy jótékonysági kampány esetében.































































































































































































